Avatar billede ptj_11 Forsker
25. maj 2012 - 19:07 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Frosset skrivebord.

Jeg sidder og slås med et besyndrligt problem.
Vista Home Premium
HP- bærbar
Model ?

Skrivebordet fryser når maskinen har stået urørt et stykke tid.
Ingen reaktioner ved klik på ikoner, men processlinie og startmenu er levende.
Problemet kan omgås ved at slå explorer ud i joblisten, og derefter genstarte den.
Så lever den et stykke tid igen.
Ingen oplysninger at hente i eventloggen.

Maskinen opdateret emd alle tilgængelige opdateringer.
Maskinen renset med Ccleaner.
Hijackthis kørt, intet fundet.
Maskinen scannet for virus, intet fundet.
Maskinen scannet med Malwarebytes, intet fundet.

Nogen med et godt bud?

/ptj_11
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2012 - 20:01 #1
Hmm Du har jo prøvet en del,men du kunne prøve at tjekke disken for fejl:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Og du kunne også tjekke dine systemfiler om de skulle være beskadiet. Det gøres med sfc /scannow:
http://support.microsoft.com/kb/929833/da

Hvis ikke dette løser det kunne du prøve at have joblisten kørende, så du kunne se den når den frøs. Programmet eller tjenesten der gør at det fryser vil måske bruge meget system resource når det sker.
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. maj 2012 - 02:17 #2
220661 >> Lægger du et svar.
Jeg ved ikke rigitigt hvad der gjorde forskellen.
Jeg prøvede begge dine forslag, men der blev ikke rapporteret fejl i noget tilfælde.
Jeg havde desværre også forsømt at genstarte maskinen efter mine egne forsøg,så det er svaært at sige, hvad der afhjalp problemet.
Lige nu har maskinen kørti ca. 1½ time uden at problemet genopstod.
Takker for ideerne.
/ptj_11
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2012 - 07:40 #3
Hmm Læg selv et svar og vi deler point.
de to muligheder som jeg kom med kan jeg ikke vide om havde hjulpet dig, så jeg synes vi deler point.
Okay? :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. maj 2012 - 14:00 #4
Okay med mig.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. maj 2012 - 15:08 #5
Øv Øv, har lige hørt fra ejeren. Maskinen er vendt tilbage til sine unoder.
/ptj_11
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2012 - 17:46 #6
Og han har prøvet #1?