Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
25. maj 2012 - 18:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny IP

Jeg vil gerne have en ny ip på min fremtidige minecraft server... den kører med ubuntu 10... Jeg kan bare ikke finde ud af at få den skiftet... nogen der vil hjælpe?
...
Glemte lige at fortælle at det skal være den eksterne... og den interne... begge to vil jeg gerne have skiftet :)

tak på forhånd :p
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
25. maj 2012 - 18:09 #1
Jeg vil skifte den pga. nogle problemer med at binde serveren til porten... så jeg har fået et tip om at jeg skulle prøve at skifte ip
Avatar billede sadolin1978 Novice
25. maj 2012 - 18:22 #2
den eksterne skal du have fat i din udbyder med mindre du evt. betaler for flere adr. du køre med sansynlighed med IPv4 så der er der en begrænset mængde adr. til rådighed world wide (ca 4,3 mio.)
Men kontakt din udbyder for den eksterne, og køre du så DHCP skifter den interne selv.
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
25. maj 2012 - 18:24 #3
lav den lige om til "svar" :p
Avatar billede sadolin1978 Novice
25. maj 2012 - 19:14 #4
kommer her som svar

den eksterne skal du have fat i din udbyder med mindre du evt. betaler for flere adr. du køre med sansynlighed med IPv4 så der er der en begrænset mængde adr. til rådighed world wide (ca 4,3 mio.)
Men kontakt din udbyder for den eksterne, og køre du så DHCP skifter den interne selv
Avatar billede amews_aj Nybegynder
25. maj 2012 - 19:15 #5
Hvis der er tale om "failed to bind to port" fra din anden tråd, så vil det næppe løse noget at skifte IP. Problemet er at et andet program på din computer allerede lytter på den pågældende port. Programmet skal afsluttes før et andet program kan lytte på porten.