Avatar billede ovec Juniormester
24. maj 2012 - 07:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

php tilføjes internetadresse "automatisk"

Når jeg logger på en internetadresse - kun en bestemt: www.davk.dk kommer siden op i en 2 til 3 sekunder som den skal - derefter forsvinder alt hvad der normalt står på siden og denne bliver hvid - oppe i søgefeltet er så tilføjet efter adressen - /news.php - det er kun denne internet adresse det går galt med.

For et par dage siden startede en med det samme problem og det udviklewde sig til at komme med flere fejlmeddellelser så internettet til sidst var ubrugeligt - så lagde jeg en kopi ind af Windows - Win7 - og så kørte den igen - men nu kommer denne /news.php igen - et råd om hvad der skal fjernes eller justeres er meget velkommen
Avatar billede Broxigar Praktikant
24. maj 2012 - 14:01 #1
Hmm, det lyder mærkeligt.

www.davk.dk laver en omdirrigering til www.davk.dk/news.php og det er lavet sådan, det er ikke en fejl.

Hvad jeg ikke forstår, er at du får en blank side, for jeg får hele deres side.

Hvilken browser bruger du? Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Safari eller Opera?
Avatar billede ovec Juniormester
24. maj 2012 - 15:49 #2
Broxigar - tak for tilbagesvar - jeg anvender Explorer 9 - denne har jeg haft fjernet og geninstalleret - jeg har en mistanke om at det er den der måske volder problemet

Du kan se siden www.davk.dk - det kan jeg også se på min bærbare -og andre jeg har bedt om at se på linket siger det samme nemlig at de kan se siden.så jeg er overbevist om at det er min PC der forvolder problemet

Explorer kommer også tit med meddellelse som: Din sidste webbrowsersession sluttede uventet - mulighedder Gendan session eller et kryds til at lukke den med
Avatar billede Broxigar Praktikant
24. maj 2012 - 16:01 #3
Prøv at installere https://www.google.com/chrome?hl=da og så se om det virker i Chrome.

Generelt er Internet Explorer noget værre møg at bruge, da den ikke overholder standarder, har større sikkerhedsrisici og er langsommere end andre browsere på markedet
Avatar billede ovec Juniormester
24. maj 2012 - 21:50 #4
Broxigar - tak skal du have - det var en god fidus - men en besværlig en af slagsen - forstået på den måde at når jeg gik ind på linket som du gav mig stoppede den simpelthen - jeg følte det på den måde at når jeg tastede noget med Google så gik der en blokade igang.

Den kom med en meddelelse som f. eks Google com svarer ikke på grund af et langvarigt script eller den sidste webbrowser session sluttede uventet og så kunne jeg ikke komme videre

Jeg prøvede at hente linket på en anden PC men her kunne jeg ikke hente programmet - den ville hente og installere programmet - jeg ville jo bare hente det - kopiere det og lægge det over på problem sagen og installere det her.

Jeg fandt dog Chrome et eller andet sted hvor jeg bare kunne downloade det og lægge det på maskinen og efterfølgende installere det - og det gjorde jeg så og nu kan jeg gå inde på linket som jeg ikke kunne tidligere.

Nu skal jeg blot til at vænne mig til en ny browser - der er ting som jeg skal have fundet ud af - hvis du kan give mig et par hurtige anvisninger ville jeg være glad - dem  jeg i første omgang vil have tilpasset er sproget - den komme på Engelsk - der skal trykkes på en oversæt knap - men den "gemmer/husker " det ikke

Så vil geg gerne have den til at starte på www.google.dk - men den starter hvergang på en www.babylon.com - den skal altså bare gemmes google søge linjen - der er givetvis en "gemme knap" det er bare lige hvor

Afslutningsvis  vil jeg sige at Explorer er sat på pension efter mange års brug - jeg har aldrig tidligere anvendt så meget tid på at få programmet til at virke
Avatar billede Broxigar Praktikant
24. maj 2012 - 22:09 #5
Hej Ovec,

Jeg håber at du kan vænne dig til Chrome, selvom det er meget minimalistisk i designet.

For at ændre din startside:
* Tryk på skruenøglen oppe i højre hjørne
* Vælg Indstillinger
* Under Opstart, vælg "Åbn en bestemt side eller en række sider" og tryk på "Angiv sider."
* Slet www.babylon.com og skriv www.google.dk
(Du kan også vælge "Ny Fane" istedet for. Når du skriver oppe i adressefeltet, og trykker Enter, så laver den automatisk en google-søgning hvis du ikke har skrevet en adresse)

Med hensyn til sproget, mener du så at selve Chrome er på engelsk, eller at den foreslår at oversætte sider fra Engelsk ?
Avatar billede ovec Juniormester
24. maj 2012 - 22:50 #6
Hej Broxigar - tak skal du have - det hjalp - lige et afsluttende spørgsmål før vi binder en sløjfe om sagen -kan jeg ikke have 2 eller flere internet-sider åbne på samme tid? - jeg anvender 2 monitorter og anvender ofte flere åbne internet-sider på samme tid - som jeg har observeret indtil nu - jeg trykker på genvejen går til den ønskede side  - men når jeg trykker en gang til på genvejstasten en gang tilforsvinder siden som jeg lige har åbnet
Avatar billede Broxigar Praktikant
24. maj 2012 - 22:56 #7
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med genvejstasten.

Genvejstasten til en ny fane eller ?
Avatar billede ovec Juniormester
24. maj 2012 - 23:04 #8
jeg mener med genvejs-tasten den jeg trykker på for at åbne Google Chrome
Avatar billede Broxigar Praktikant
24. maj 2012 - 23:06 #9
Ah, nede i processlinjen? Hvis du bruger Windows 7, så kan du enten:
* Tryk på Ctrl+N når du har et vindue åbent
* Højreklikke på ikonet og vælge Nyt Vindue
Avatar billede ovec Juniormester
24. maj 2012 - 23:22 #10
Hej Broxigar
Tak skal du have - det virker - jeg tror jeg vil slutte denne sag nu - og afslutningsvis sige dig tak for din hjælp - den er værdsat - er du rar at sætte et vindue så kan kan slutte sagen og du får dine points
Mvh
Ove
Avatar billede Broxigar Praktikant
25. maj 2012 - 00:45 #11
Hej Ove,

Jeg har lagt et svar længere oppe du kan acceptere.

Hvis du ikke selv har valgt www.babylon.com som hjemmeside, ville jeg kraftigt anbefale dig at køre et virusscan med et opdateret antivirusprogram da det kan være en virus der har givet dig problemer med IE og har lavet din startside om
Avatar billede ovec Juniormester
25. maj 2012 - 07:45 #12
Hej Broxigar
Jeg har ikke selv valgt www.babylon.com - mht virusmistanke jeg har selv haft den samme ide så igår kørte jeg den fulde skanning med Microsoft Security Essentials - og den fandt intet - men nu vil jeg køre den en gang til - eller er der andre skrappere du kan anbefale?
Avatar billede ovec Juniormester
28. maj 2012 - 23:28 #13
Hej Broxigar
Jeg kører videre med Chrome - jeg har sat tegn i #3 - tak for hjælpen
mvh
Ove