Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2012 - 23:46 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

boot en cd eller iso over Lan pxe boot

hej eksperter  jeg håber den er sat i den rigtige kategori :-)

jeg har en netbook med windows 7 prof 32-bit dansk og den har fået en virus via E-mail  og derfor blevet ustabil efter den fik en virus. Den går tit ned  :-(  det eneste der hjælper  er en reinstallation af windows 7 + programmer. Så kører den ca 5 uger og så går den ned igen . Jeg har prøvet Diskoprydning  >Diskdefragmentering> virus skanning  med avg prof og Systemgendannelse, men det hjælper ikke -  det  eneste der hjælper er en formatering af dyr  og det er træls da det er tit det sker - derfor vil jeg gerne have at jeg kan installere windows+progammer en gang for alle på min anden pc og så når den går ned, så kan jeg bare boote den op på ny med windows + alle programmer + driver osv osv osv. Jeg har kikket på windows deployment services- det kan lige det jeg søger efter,  men den dur ikke til windows 7,  men der imod til windows server. Men det har jeg jo ikke :((  jeg har kun windows  7. Jeg har også kikket på ftp 32 fra http://download-ftp-32.fyxm.net/ -  det kan jeg ikke få til at du. Når jeg tænder for pc  og går ind i boot  meny  og vælger pxe boot Lan så kommer serveren frem. Hvordan skal jeg boote  windows 7 op ??  Sig til hvis der ikke noget I ikke forstår 

Håber i kan hjælpe :D
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2012 - 00:12 #1
Din løsning lyder besværlig. Var det ikke nemmere at lave et Image af C-drevet? Når først det er lavet tager det bare ca 10 min. at køre det ind og det hele er som nyt.
Det skal bare ligge på en anden partition og kan startes direkte fra windows.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
24. maj 2012 - 00:31 #2
Hvis du mener at WDS er en mulig løsning, men mangler serveren, så er det nok ImageX du skal overveje i stedet for.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc722145(v=ws.10).aspx
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2012 - 00:34 #3
hej valbycom    det med Image  og backup og Systemgendannelse  har jeg  sku ikke være for heldig med  må jeg sige :(

Derfor vil jeg gerne på min anden computer vil jeg gerne installere  en eller anden server / program så jeg bare kan køre windows 7 professionel dvd ind i min anden computer som en iso fil  og så kan den anden computer boot den iso op  via pxe
Avatar billede Wally1973 Praktikant
24. maj 2012 - 00:35 #4
Hmm, det link gik så vist en tur.
Bare søg på ImageX på Google og vælg et af MS linkene.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
24. maj 2012 - 00:37 #5
Forresten, så virker ImageX ganske udmærket fra en USB-pind.
Et typisk Windows 7 32bit image fylder vel omkring 25Gb og et 64bit image fylder så ca. 6gb mere pga. den ekstra kerne.

I denne opsætning er der ingen server, som der skal holdes kørende og benytte ressourcer.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2012 - 00:47 #6
hej Wally1973

tak for dit link :-) #2

Findes  der et free program til windows 7 professionel 32bit

som man installere  og så lan den en pxe server /dhpc server som man laver en iso af windows cd/dvden  og så ligger med det ind og så kør det uden al det med ip ???
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2012 - 00:53 #7
Ok det var bare et forslag. Jeg har selv kørt med Image i mange år, og er særdeles tilfreds. Og selv om Acronis, som er et købeprogram, er det nemmeste, så er freeware programmerne EaseUs ToDo og Paragon Backup & recovery ganske brugbare.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2012 - 01:04 #8
#5 ImageX  kan det kør over Netværk  vil pxe ?

http://mysite.verizon.net/hartsec/images/GImageXv2.0.1.jpg

laver det pxe boot ???  skal windows disken laves om til  iso eller hvad  en lille videoGuide på dansk  vil hjælpe :-)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
24. maj 2012 - 02:02 #9
#8

Nej, ImageX er netop beregnet til at tilbyde samme funktionalitet over USB.

Jeg har med vilje forsøgt at give dig andre alternativer end PXE-boot, da PXE-boot ikke er noget man lige nemt gør.
For det første skal man være sikker på at serverens netkort og harddisk kan klare opgaven.

Ens routere og switche skal også kunne klare trafikken og her har jeg set flere større mærker, så som Zyxel, D-Link, SMC Networks og Allnet, fejle. Generelt er en umanaged switch et ret så dårligt tegn, og det er hvad de fleste privatpersoner har stående.

Endelig skal man også have en ordentlig PXE-implementering på sin klientmaskine og her har jeg set mærker, så som Asus, MSI og Medion fejle.
Generelt er det bedste resultat med maskiner fra producenter med en stor markedsandel indenfor Corporate markedet, hvilket vil sige HP, Dell og Lenovo. Selv Fujitsu Siemens har jeg oplevet problemer med.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2012 - 09:58 #10
hej Wally1973

jeg fandt lige en video på youtube

men det handler om  windows xp

men den server der bliver vist i filmen er en TFTPD32 server  MEN hvordan får jeg windows  ind på TFTPD32 server  når  jeg har installeret den på min anden pc  så kommer det en ip på TFTPD32 serveren hvordan skal jeg installerer min windows 7 i TFTPD32  serveren ???
Avatar billede Wally1973 Praktikant
24. maj 2012 - 23:30 #11
Du skal vist lave en unattended.xml fil til windows og slipstreame dine drivere ind i Windows installationsmediet.

Jeg ved ikke om den TFTP-server understøtter komplette images, så det kan være det bare er Windows installation, der kører over netværk og altså ikke noget med nogen programmer installeret.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
24. maj 2012 - 23:31 #12
Du kan prøve at lave et capture med ImageX og se om det vil rulle ud på den.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2012 - 00:29 #13
hej  Wally1973

hvordan kan jeg se om netkort  kan pxe boot  i bius  så står det pxe boot under boot

jeg har lavet en iso image  af min windows 7 dvd  med programmet ImgBurn  du skal jeg bare  ha et lille program som kan oot den iso op netværket  vis TFTPD32  ikke dur  hr jeg også kikkede på CCBoo http://www.ccboot.com/  jeg har en god til  det med ip adresser :( så et lille program  hvor det er en ip adresse og så leker  jeg bare en  windows iso fil ind ¤#og kliker jeg upload (eller hvad  nu den hedder) og så køre det  :-)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
26. maj 2012 - 11:12 #14
Hvis det står i BIOS, så har producenten lavet noget der skulle virke med PXE-boot, men om det så virker ordentligt er noget du kun kan finde ud af ved at prøve dig frem.
Det kræver bare massere af tålmodighed og en god forståelse for hvordan netværket virker med de forskellige protokoller og blok- og vinduesstørrelser.

Ang. CCBoot, så er det da meget fint.
Du kan så fjerne din harddisk fra din netbook, da den ikke vil blive brugt mere.
Du kan så bare ikke fjerne din netboot fra netværket overhovedet, da der så ikke er noget styrestystem på den.

Du glemmer lidt at kigge på hvad de forskellige løsninger tilbyder.
Det hjælper jo ikke ret meget at du bare kan uploade din Windows 7 ISO fil til en TFPT-server, da du jo så kun kan få installeret Windows på din netbook.
Det vil ikke løse problemet med at der stadigvæk skal installeres et hav af drivere og programmer, samt laves en masse opsætning.

Det du har brug for er en løsning der kan capture en partition eller disk på en maskine, gamme den og senere rulle den ud igen.
Det er bestemt ikke alle løsninger der kan det.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2012 - 23:04 #15
kan  Windows Deployment Services  installere  på  en windows xp  pc eller windows 7 pc  ???
Avatar billede Wally1973 Praktikant
28. maj 2012 - 22:06 #16
Jeg mener godt at du kan få selve WDS-servicen installeret på en Windows 7 maskine, men de krav der kræves til at køre den, kræver så alligevel at du har en Windows server med de resterende påkrævede services.

Vi har haft en MDT uden AD oppe at køre på arbejdet, men det krævede en del biksbaks og krumspring og med sikkerhed en Windows Server installation.

MDT er Microsoft Deployment Services og reelt det du skal bruge.
WDS er bare en lille funktion, som MDT benytter til at flytte data imellem serveren og klienten.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2012 - 16:32 #17
hej wally1973 :-)

hvordan får man installeret WDS installeret på min windows 7 maskine ???
Avatar billede Fido-dk Juniormester
20. juli 2012 - 22:25 #18
Kan være dette er sagt før, men here goes

Det lyder som en besværlig løsning,
1. For at PXE skal virke skal du (hvis du bruger DHCP) oprette en Entry i din DNS, dette understøtter en normal router ikke (ikke dem jeg kender)
2. For at installationen skal starte skal du pille en del ved drivere for at den kan hente filerne fra din "server"
3. Du skal bruge kabel hver gang

Dette er også stadig en "clean" installation og du skal installere alle dine programmer osv igen.

Der er masser af muligheder for at lave en installation hvor div. programmer installeres automatisk, men det er et større arbejde at lave pakkerne så de bare kører, hare selv hygget med det tidligere i XP dagene, og et er ikke lige noget man gør på 1 dag.

Bedste løsning er nok at bruge et image eller at købe en Windows home server, via en agent som du installere på din NetBook laver den backup og du kan restere dit styresystem derfra også, kræver dog boot via cd/dvd og kabel

/Fido-dk
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2012 - 19:01 #19
hvad med Virtual Machine  ?
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2012 - 17:41 #20
der er inge