Avatar billede HenrikNielsen06 Nybegynder
23. maj 2012 - 13:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

"Nul"/re-nummering af primary key som er af DataTypen "Autonumber"

Hvordan får jeg "nul"-stillet en primary Key som er af DataTypen "Autonumber" i access.

Grunen hertil er at jeg manuelt har slettet tidligere indlæste data fra view funktionen.
Avatar billede mugs Novice
23. maj 2012 - 14:20 #1
slet autonummerfeltet - Komprimer og reparer og opret autonummeret igen.
Avatar billede mugs Novice
23. maj 2012 - 14:20 #2
slet autonummerfelrer - Komprimer og reparer database og opret autonummeret igen.
Avatar billede mugs Novice
23. maj 2012 - 14:23 #3
Men hvorfor vil du det? -det er fuldstændig hvilker autonummer posten. databasen skal bruge det ikke brugeren.

http://access.mvps.org/access/search.htm
Avatar billede HenrikNielsen06 Nybegynder
23. maj 2012 - 14:43 #4
Hej Mugs
Dette har jeg forsøgt et par gange, og det fungere ikke.

Nu når du er på så har jeg en anden udfordring idet jeg har en string som "dd/mm/yyyy" som jeg skal indlæse som en dato af DataType, hvordan gør jeg det?
Avatar billede mugs Novice
23. maj 2012 - 14:53 #5
Det fungerer her i Access 2010 og har altid fungeret i f.eks. access 2003. Har lige afprøvet det uden problemer.

Opret dit datofelt og opdater det jf. stringen.
Avatar billede HenrikNielsen06 Nybegynder
23. maj 2012 - 15:08 #6
Hejsan
Hm.... nu vi´rkede det sku... ja ja 40 og nærmest skærmen

TAKKER !
Avatar billede mugs Novice
23. maj 2012 - 15:24 #7
Selv tak og tak for point.