Avatar billede akselholluf Nybegynder
21. maj 2012 - 19:42 Der er 5 kommentarer

Blue screen of death - går mine filer på skrivebordet tabt?

Hej forum

Min arbejdscomputer med Windows kan pludselig ikke starte op.

Jeg får meddelsen herunder

Stop: c0000218 {Registry File Failure} The registry cannot load the hive (file): \SystemRoot\System32\Config\SOFTWARE or its log or alternate

Jeg har Googlet mig frem til, at det er kendt problem i Windows, der også kaldes blue screen of death.
Min bekymring går nu på om mine ting på skrivebordet vil gå tabt, når min it-afdeling skal forsøge at løse problemet. Er der nogen af jer, der har et bud på det?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. maj 2012 - 19:56 #1
"blue screen of death" er mange fejl - ikke bare denne.
hive er dit billede af regedit (dine indstillinger og tilladelser) som firmaet tager backup af og indlæser når du logger på. Maskinen kunne så ikke få data ind - det er en lokal fejl på maskinen, og har ikke nødvendigvis noget med din personlige 'hive-fil' at gøre. Så du får typisk en renset/ny maskine, og alt er, som du efterlod det.
Avatar billede akselholluf Nybegynder
21. maj 2012 - 20:13 #2
Hej Claes
Tak for dit hurtige svar. Sandsynligheden taler altså for at mine filer på skrivebordet ikke går fløjten. Er det rigtigt forstået?
21. maj 2012 - 20:30 #3
I dit firma er der vel en IT regel at 'vigtige' filer (det er de vel?) skal gemme på et netværks sted / mappe og ikke direkte på [Skrivebordet] som typisk er den LOKAL PC/Harddisk ...

Når IT afdelningen møder den slags fejl, vælges tit at AUTOMATISK GENINSTALL HELE PC'en ...
Sådan er det i mit arbejde !!!

---

"Rigtige Mænd Tager Ikke BackUp - Rigtige Mænd Græder Tit..."
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2012 - 08:12 #4
som #3 - via hive har du nok fået link til lokalt gemte filer ind - men det er ikke sikkert, at filerne er med i systemets backup, da den måske ligger på en 'uautoriseret' plads. Men du skulle nok gøre it-afd opmærksom på filerne inden de går i gang med at 'redde' maskinen.
Avatar billede jensenjs Juniormester
23. maj 2012 - 14:26 #5
Prøv dette link,
http://support.microsoft.com/kb/307545

Men de vælger nok en geninstallation, med mindre det er virksomhedens årsregnskab eller samlede patenter der ligger på skrivebordet.

En løsning kunne være at tage disken ud og tilslutte den til en anden pc og fra pc eget system hente filerne fra din harddisk