Avatar billede askalot Mester
20. maj 2012 - 16:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan man hente kontakter + mails fra "gammel installation"

Hej

Mit spørgsmål går ud på om man kan "hente" data (mails+kontakttinfo) fra Office 2007 som ligger på en harddisk hvor operativ systemet er crashed (vista)
Avatar billede hcma Novice
20. maj 2012 - 16:12 #1
Det skulle være muligt at hente Outlook.pst filen ud.
Har du mulighed for at sætte den crasched HD ind som slave på en anden PC (evt. som ekstern hd)?  Det er det letteste og søg så efter Outlook.pst. og lad den overskrive din nye.
Avatar billede askalot Mester
20. maj 2012 - 16:19 #2
Tak for kommentar -

Ja, har også lokaliseret pst filerne, jeg var bare ikke sikker på hvordan man gjorde, ..og om man også kunne få _kontakter_ med over (jeg var ret sikker på at jeg kunne få mails'ne)
Avatar billede hcma Novice
20. maj 2012 - 16:41 #3
du får det hele med over :o)
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. maj 2012 - 16:56 #4
Tag  lige en puster. Hvis du overskriver din pstfil, så mister du alt, hvad du har oprettet af kontakter og alle mails modtaget/sendt efter den nye installation blev sendt i luften.
Istedet bør du importere alt fra den gamle pstfil.
/ptj_11
Avatar billede Wally1973 Praktikant
20. maj 2012 - 16:56 #5
Kontakter ligger normalt i .pst-filen, medmindre det er en opgraderet version fra en gammel outlook, hvorved de kan ligge i en .pab-fil, som er en personlig adressebog.
Avatar billede askalot Mester
20. maj 2012 - 17:06 #6
tak alle- ptj_11 synes også din kommentar er nyttig. Lægger du også et svar?
Avatar billede hcma Novice
20. maj 2012 - 17:13 #7
ptj-11:  går ud fra at det netop er meningen at pst-filen skal overskrives, da pc'en jo er brudt sammen og alle mails + kontaktpersoner osv. skal genoprettes.
Avatar billede askalot Mester
20. maj 2012 - 17:15 #8
Hmm.. Jeg tror jeg prøcver dette

1. Installerer windows 2007 på den "nye" harddisk
2. Importerer outlook.pst filen fra den gamle harddisk..

Jeg turde ikke håbe på det var så simpelt.. men det lader til at det bare er det?
Avatar billede hcma Novice
20. maj 2012 - 17:57 #9
det er det :o)
Avatar billede hcma Novice
20. maj 2012 - 17:59 #10
har selv lige gjort det for et par dage siden, da XP-PC'en brød helt sammen. Samlede en ny og smækkede Windows 7 på og importerede pst-filen fra den gamle HD.
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. maj 2012 - 18:35 #11
Nej tak til point.
HCMA´s forslag fejler jo i og for sig ikke noget. Det var blot en lille advarsel.
Men ellers tak.
/ptj_11