Avatar billede montago Praktikant
19. maj 2012 - 11:45 Der er 1 løsning

(Win2008) : kan ikke logge på VPN (PPTP / SSTP) med Win7pro

Jeg har en Hyper-V server som hoster 2 Virtuelle Windows 2008 R2 SP1 servere :

1: DomainServer
- DC (Windows 2003 Forrest/Domain)
- DNS
- DHCP
- WINS
- AD
- Installeret et CA godkent SSL Cert + CA + sub.class.crt

2: WebServer
- IIS
- RRAS
- NPS
- Installeret et CA godkent SSL Cert + CA + sub.class.crt
- Er logget på domænet med Administrator konto

ALLE firewalls er disablet og der er hul i NAT Routeren på portene : 1723, 1701, 500, 443, 80 som alle pejer på WebServeren

Jeg har før sat alt der her op, bare på EN server hvor VPN virkede uden problemer, men med 2 servere gider den bare ikke !!!

Hvad kan jeg mangle af indstillinger ?
- har tænkt på om det er NPS som mangler noget ?

Det virker som om VPN klienten logger på (kan se trafik) men bare ikke får lov til at Authenticate/Authorize
Avatar billede montago Praktikant
20. maj 2012 - 09:12 #1
Jeg tror jeg har fundet svaret på problemet..

Der var tale om at en Group Policy i NPS ikke tillod mine brugere at logge ind. Efter at have sat NPS rigtig op logger jeg fint på.

Dét som er lidt skod ved denne situation, er at VPN klienten ikke kommer men nogen som helst fejl der antyder hvor problemet ligger. :(