18. maj 2012 - 16:31 Der er 1 løsning

DLL + forms = problemer ???

HEJ,

Jeg har læst et eller andet sted at Windows bruger en masse DLL'ere (med eller uden forms).

Skaber jeg en DLL uden forms kører den som en drøm. Skaber jeg en DLL med form kan jeg - afhængig af form'ens komplexitet - opleve at den giver mig RUN-time error 213.

Er det en meget simpel form (f. eks en form med en LABEL på , som kan indeholde en variabel text), oplver jeg sjældent problemer. Men hvis jeg inkludere en Tedit og forventer at input-stringen fra denne TEdit skal returneres - opstår problemer (syntaks og kal/retur er korrekt iflg bogen). Jeg bruger den foreslåede MEM-MANAGER (både DLL'en og kaldende MAIN prgrm, og nogen gange går det godt andre gange får jeg E-213.

1: Hvad er error 213 (min doku om dette er mangelfuld) ?

Hvis jeg inkluderer Databaser  (åbnes umiddelbart efter DLL kaldet AF DLL'ens form og lukkes umiddelbart før FORM-lukning) og andre mere komplekse komponenter går det osse godt (nogen gange), men når jeg lukker programmet (Application.Termnate; eller Close; ) vælter E-213 i en lind strøm op på skærmen (antal er = med antal gange jeg har kaldt DLL'en ). Og det HVER ENESTE GANG...

Det fatter jeg bare ikke en lyd af  - HJÆLP ?

Kristian
02. juli 2012 - 11:29 #1
LUKKER SPM