Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2012 - 00:52 Der er 5 kommentarer

Kun windows 7 på mac, vil gerne have os x igen

Hej alle sammen,

Jeg har formateret min macbook air fuldstendig og installeret windows 7 så der ikke er os x på den mere overhovedet.

Er nu kommet frem til at jeg gerne vil have os x på den igen. Men hvordan gør man lige det? synes jeg har prøvet og søge på alt.

nogle der kan hjælpe??
Avatar billede kjeldsted Novice
16. maj 2012 - 01:13 #1
Hvornår er den fra? (eller rettere er den født med Lion, eller tidligere?)

Hvis den er ældre end Lion burde du have en installations DVD som du blot skal bruge til at formatere computeren.

Hvis ikke skal du boote op med ALT nede. Hvis der fremkommer en disk ved navn "Recovery" skal du boote fra denne og formatere. Hvis du hverken har DVD eller Recovery disk, fordi du har slettet denne, er du lidt på spanden.
Avatar billede KHHP Juniormester
16. maj 2012 - 08:05 #2
Som en lille tilføjelse til #1, så kan du, hvis ingen af de nævnte muligheder kan lade sig gøre, gå ind på apple.dk og i store kan du købe en Mac OS X Lion USB Thumbdrive, som fungerer sammen med din Macbook Air.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2012 - 12:24 #3
Tak for hjælpen :)
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2012 - 22:12 #4
HUSK lige og accepter  det Svar (til løsninger og pointgivning)
Avatar billede kjeldsted Novice
20. maj 2012 - 14:58 #5
Det var så lidt.
Hér er desuden et svar hvis #1, hjalp. Ellers spørg KHHP om et svar.