Avatar billede montago Praktikant
14. maj 2012 - 20:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Har tabt min default Administrator konto efter at ha fjernet DC / AD / DNS

Jeg har haft min Windows 2008 server kørene som Domain Controller i en uge, hvorefter beslutter mig for at afinstallere DC/DNS/AD

Resultatet er at den Administrator konto som har været på computeren siden Windows 2008 blev installeret (med alle dens programmer, filer og instillinger) er blevet erstattet af en ny Administrator konto
:-|

Jeg kan se i Users mappen at der ligger en "Administrator" mappe med  8,6 GB filer i, samt at der i "Advanced System Settings" findes en "Account unknown" profil som fyler 8.6 GB

Er der nogen måde hvormed jeg kan restore min gamle Administrator konto ?
Avatar billede jjam Juniormester
14. maj 2012 - 20:28 #1
Når du gør en 2008 server til DC i et domæne, så erstattes lokale konti på computeren og erstattes af domænets (AD).
Når du fjerner AD fjerner du MHO også de konti på computeren de et tilknyttet domænet.

Du kan evt. prøve at logge ind som lokal admininstrator. Herefter kan du prøve at melde computeren ud af domænet (dcpromo) og tilmelde den igen. Dette vil måske løse problemet. (forudsætter at det ikke er den eneste DC i domænet)

Hvis det var den eneste DC så har jeg ikke en ide til hvad du skal gøre.
Avatar billede montago Praktikant
15. maj 2012 - 11:08 #2
det var den eneste DC på LAN'et...

Jeg har en ide om at hvis jeg genopretter domænet, vil den bare opgradere den Administrator profil jed sidder på :-/

administrator kontoen er allerede taget af domænet, uden det ændrede noget.
Avatar billede jjam Juniormester
15. maj 2012 - 18:29 #3
>Jeg har en ide om at hvis jeg genopretter domænet, vil den bare
>opgradere den Administrator profil jed sidder på :-/
Også min fornemmelse, men jeg har ikke konkret viden om det. Måske kan det er det der stadig hvis AD/DNS mv. geninstalleres, eller kan genskabes hvis du tidligere har taget backup af system state.
Under alle omstændigheder så er problemet langt ud over min viden. Måske en hard core AD konsulent kan hjælpe. (Har selv tidligere haft gode erfaringer med konsulenter fra Atea , men de koster)
Avatar billede montago Praktikant
20. maj 2012 - 09:17 #4
Har opgivet og reinstalleret windows 2008 som et HyperV miljø...

Jeg kopierede indholdet af Users/Administrator over på et backup drev, så kan jeg hive APPDATA med over på en ny Server.