Avatar billede Trez Seniormester
13. maj 2012 - 18:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bærbar kan ikke se de andre på netværket

Har et lidt underligt problem.

Jeg har 4 computere på netværket, 2 x Win 7 Home Premium, 1 x Win 7 Pro og 1 x XP.

Win 7 Pro og XP er kablet og de 2 Home Premium er på WiFi.

De 2 kablet maskiner og den ene WiFi maskine kan fint se hinanden, men den sidste WiFi maskine kan ikke se de andre.

De 2 WiFi bærbare er helt ens, sat ens op osv.

Har forsøgt med genstart, men det gav intet, så hvad kan være galt?
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2012 - 19:08 #1
Er de på samme arbejdsgruppe/workgroup?

Det er nok lidt forskelligt hvordan du kan se hvilken workgroup de er sat op til, men under Windows XP kan du f.eks. finde den under Control Panel -> System -> Computer Name -> Workgroup.
Avatar billede Trez Seniormester
13. maj 2012 - 19:21 #2
Ja de er i samme gruppe, glemte jeg at skrive my bad.
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2012 - 19:52 #3
Du skriver godt nok at du har prøvet at genstarte, men har det været alt du har lukket ned for, og derefter genstartet?

Har desværre ikke andre bud på hvad der kan være galt, men håber nogle andre kan give nogle ideer. :(
Avatar billede nyhuus Nybegynder
13. maj 2012 - 22:37 #4
Har du tjekket at du har har slået "network discovery" til?

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/Enable-or-disable-network-discovery
Avatar billede Wally1973 Praktikant
13. maj 2012 - 23:46 #5
Sørg for at den maskine der ikke kan se de andre kører med den rigtige type netværk.
Er der f.eks. valgt offentligt netværk, så er al fildeling deaktiveret.

prøv evt. også at deaktivere firewallen på den.
Avatar billede Trez Seniormester
14. maj 2012 - 07:21 #6
UPDATE: Har intet gjort, men nu kan den finde de andre maskiner.

Er der en eller anden forsinkelse eller noget når Windows 7 skal se andre maskiner???

Tak for alle forslag, de vil blive gemt til senere hvis der skulle blive problemer i fremtiden.

Læg venligst svar så jeg kan dele points ud :)
Avatar billede Trez Seniormester
28. maj 2012 - 08:08 #7
Ingen svar lagt, så lukker her.