Avatar billede stener1 Nybegynder
12. maj 2012 - 10:05 Der er 2 kommentarer

Problemer med canon driver?

Hej.

Først, jeg har windows vista.

hver gang jeg prøver at installere driver til canon mp499. med canon cd-rom, driver canon support eller windows update bare med USB stik i min bærbar. gå den i stå samme sted. og skriv fejl 0001 0000. canon support sige mit windows vista er for gamlet og færdig, og at jeg skal nulstille min asus bærbar til fabriks ny.

Skal jeg:
nulstille min asus bærbar? og Hvordan?
opdatere til windows 7?
Eller er der noget andet jeg kan gøre?

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. maj 2012 - 13:46 #1
Der er givetvis en fejl et eller andet sted, og hvis det eneste du har at gå efter er "fejl 00010000", så tror jeg også det bliver umuligt at finde fejlen.

Forslaget til reinstallation er jo givet, fordi en reinstallation vil fjerne fejlen med 99,9% garanti.

Alternativet er at pløje alle mulige indstilligner igennem, hvilket uden nærmere fejlinfo at gå efter, vil være stort set umuligt.

Har printeren virket på PC´en for nyligt? - er der sket større ting ved PC´en (installeret/afinstalleret programmer o.lign), kan du forsøge at gendanne den til et tidligere tidspunkt via windows systemgendannelse (søg evt. i hjælp på din PC efter systemgendannelse).
Avatar billede juleulven Nybegynder
17. maj 2012 - 11:56 #2
start med, at fjern ALT fra tilføj/fjern programmer i forhold til Canon ...  sørg for gamle "canon printeren" er fjernet fra "printere og faxenheder" ...

fjern USB-kablet imellem printer og windows
genstart computer prøv installation igen ...
sæt IKKE USB-kablet i før du bliver bedt om det...

Er din Windows Vista opdateret til seneste Servicepack?
alle windows updates?