Avatar billede kraemmer123 Nybegynder
04. maj 2012 - 19:53 Der er 9 kommentarer

Mit GTA IV hakker

Mit GTA IV hakker helt vildt, selvom alle de grafiske indstillinger er sat helt ned.....og det kan jeg ikke helt forstå da min computer sagtens skulle kunne trække det.
tjek det her: http://gupl.dk/678855/

Nogle der kan hjælpe?? :)
Avatar billede Zaaq Nybegynder
04. maj 2012 - 20:32 #1
Har du den sidste nye gfx opdatering? :)
Avatar billede kraemmer123 Nybegynder
04. maj 2012 - 21:55 #2
Det ved jeg ikke....hvad er "gfx"?? :D
Avatar billede KHHP Juniormester
04. maj 2012 - 22:26 #3
gfx er bare en forkortelse for grafikkort. Du har et nvidia geforce 540M. Nvidia bruger noget der hedder nvidia optimus til at vælge mellem grafikkortet der er en del af din intel core i7 processor og dit geforce 540M når der skal spilles krævende spil. Det er vigtigt at du henter den nyeste driver her: http://www.nvidia.co.uk/object/notebook-win7-winvista-64bit-296.10-whql-driver-uk.html
Hent og installer, og genstart computeren. Den skulle nu gerne virke. Problemet ligger nemlig i at optimus ikke altid kan finde ud af at skifte.
Avatar billede kraemmer123 Nybegynder
04. maj 2012 - 22:57 #4
Jeg har nu prøvet at opdatere den...men det hakker stadigvæk :(
så problemet må være noget andet??
Avatar billede KHHP Juniormester
04. maj 2012 - 23:17 #5
Hvad mærke er din pc. Har oplevet at det stadig var optimus der var problemet på ASUS-maskiner, indtil man opdaterede BIOS. Har du prøvet at banke spillet op på max settings og så genstarte det. Prøv at kigge i nvidia kontrolpanel om der er et sted hvor du kan indstille den til at bruge geforce 540M til bestemte programmer.
Avatar billede kraemmer123 Nybegynder
04. maj 2012 - 23:28 #6
Det er en Asus N53s :)Jeg har opdateret BIOS.
Spillet starter allerede op med geforce 540M :/
Avatar billede KHHP Juniormester
05. maj 2012 - 09:53 #7
Ok. Er problemet der kun når den kører på batteri, eller er det der også når den kører med strøm på? En ting jeg altid gør på bærbare computere, der skal bruges til spil, er at gå ind i kontrolpanel -> system og sikkerhed -> strømstyring og så vælge høj ydeevne. I mit tilfælde blev min spiloplevelse bedre, men det koster 30 minutters batterilevetid mellem opladningerne, at gøre det.
Avatar billede kraemmer123 Nybegynder
05. maj 2012 - 16:41 #8
Det er måde når opladeren er sluttet til, og når den kører på batteri....den står også på høj ydeevne :/
Og det hakker stadig :(
Avatar billede KHHP Juniormester
05. maj 2012 - 16:55 #9
Så kan jeg ikke lige sige hvad der skulle kunne løse det. Jeg har selv noget der svarer til et Geforce 4xxM og jeg kan køre på næsten max settings ude hak, mens jeg kører på balanceret ydeevne, så derfor burde din sagtens kunne køre det. Jeg fandt en video her: http://www.youtube.com/watch?v=vAEKQdiT78E
Den viser hvordan andre har løst problemet. Dog er det til en anden type computer, men det er stadig optimus der er problemet her, og kan du ikke se hvad de laver i videoen, så står det hele i videobeskrivelsen.
Det er desværre kun på Dell Alienware serien at man kan deaktivere optimus og kun køre på nvidia geforce. Det er ihverfald hvad jeg ved. Jeg bruger selv AMD Radeon grafikkort, da de generelt fungerer bedre på bærbare. På min egen kan jeg selv vælge om jeg vil bruge processorens grafikkort eller om jeg vil bruge mit geforce 4xxM tilsvarende grafikkort. Det kan man ikke med nvidia optimus, da den selv styrer det.