Avatar billede Pgoen16 Nybegynder
04. maj 2012 - 00:41 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Subwoofer i hjemmet

Jeg tænker på at købe denne subwoofer http://ecx.images-amazon.com/images/I/41Duy7FualL._SL500_AA300_.jpg

Jeg køber også en forstærker samt disse kabler http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/ciu/14/09/483c51c88da07c7e5fdf1210.L.jpg

Ved i om dette kan tilsluttes til en pc?
Jeg er 17 år, og har tænkt mig at anvende subwooferen i bilen, når jeg når dertil :), men indtil videre skal den stå herhjemme og jeg vil gerne bruge dnt mens den er herhjemme :D
04. maj 2012 - 01:42 #1
Psssst: Du skal jo også have en solid 12V strømforsyning ...
Avatar billede 220661 Ekspert
04. maj 2012 - 07:21 #2
Enig, og hvad har du tænkt dig at bruge til mellemtone og diskant?
Wooferen bliver liiiidt kedelig at høre på i længden, og de højttalere man køber med til en pc vil jo blive fuldstændig overdøvet af wooferen.
Avatar billede Mathias- Nybegynder
04. maj 2012 - 10:26 #3
Du skal have en forstærker. Denne forstærker sætter du din subwoofer til. Forstærkeren forbindes til PC via AUX. Så skal du have en 220V op til 12V transformer, så du kan tilslutte din 12V forstærker til 220V. Som alternativ, kan du købe et bil batteri, som du slutter forstærkeren til. Dette kræver så at du konstant lader på dig 12V bilbatteri.

Jeg vil ikke anbefale dig dette, men det er løsningen :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2012 - 13:34 #4
#3
Du lægger det som svar fordi DU mener det simpelthen bare er løsningen? Dvs. han kan intet andet gøre i din verden...?

P.s.
Fedt at lægge et svar, så folk ser der er svaret og dermed kommet en mulig løsning... så springer folk jo over det, hvis de bare kigger oversigten over åbne spørgsmål! Jeg havde heller ikke bevæget mig herind hvis jeg havde set den gule prik...
Avatar billede Mathias- Nybegynder
04. maj 2012 - 16:20 #5
#4 Det er løsningen.. hvad vil du ellers gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. maj 2012 - 21:30 #6
#5 Vente med at købe dette sæt til man har bilen og købe noget brugt hifi udstyr, som spiller meget bedre.
Avatar billede Mathias- Nybegynder
04. maj 2012 - 21:37 #7
Det er også det jeg forslå .
Sidste linje står der implicit: Jeg vil ikke anbefale dig dette, men det er løsningen :)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. maj 2012 - 21:43 #8
#7 Du skriver da ikke noget om 220 volt hifi udstyr??
Avatar billede Mathias- Nybegynder
04. maj 2012 - 21:50 #9
Nu er det ikke for at lyde nedladende, men har du læst spørgsmålet?

Han stiller et meget konkret spørgsmål: "Ved I om dette kan tilsluttes til en pc?"

Så svarer jeg: Ja, det kan det og forklarer hvordan. Til slut skriver jeg at jeg ikke vil anbefale løsningen. (her skal det forstås at han hellere bør købe noget, som er tiltænkt 220V)

220v hifi udstyr er ikke det der bliver spurgt ind til.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. maj 2012 - 21:57 #10
Ja jeg har læst spørgsmålet, og det jeg gør er at anbefale en bedre løsning.
Avatar billede Mathias- Nybegynder
04. maj 2012 - 23:16 #11
Jeg deltager kun i dette spørgsmål for at være hjælpsom :)

Jeg forstår spørgsmålet som, at knægten skal købe en sub+forstærker til sin bil, som han erhverver sig når han fylder 18 år. Indtil han bliver 18, vil han spille musik på sit 'bilanlæg' via sin PC. Han vil altså uanset hvad købe et 'bilanlæg'. Han vil ikke umiddelbart have et anlæg til sit værelse, blot anvende sit 12V anlæg på sit værelse indtil han får købt en bil.

Hans idé er så at koble sit 'bilanlæg' til sin PC og spille musik på sit værelse, indtil han får sin bil.

Han spørger da om det er muligt.

Han vil ikke købe noget andet 230V hifi udstyr, da det hele handler om et 'bilanlæg'. Jeg ser da ingen grund til at dette skulle være en løsning.

Da han helt konkret vil vide om det er muligt at bruge sit 12V anlæg på sit værelse, synes jeg ikke at vi behøver at forslå 220V anlæg, da det jo ikke er det han vil have.

Jeg skriver derfor, at han sagtens kan slutte sit 'bilanlæg' til sin PC, men at jeg ikke umiddelbart vil anbefale det (I har ret i at det bliver kedeligt kun med bas osv..)

Din anbefaling er ikke en bedre løsning for ham - han vil jo ikke have et 220V anlæg, men blot benytte sit 12V anlæg indtil han får sin bil, HVIS DET ER MULIGT.

Jeg er helt enig i, at, det at købe et anlæg til 220V er en bedre løsning, men han søger jo blot at vide, om det kan lade sig gøre at spille musik med 12V anlæg, selvom spændingen i stikkontakten er langt højere end 12V.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2012 - 07:14 #12
Jeg er enig i at han vil få det til at virke med bilbatterier og opladere i værelset, men jeg tror ikke det er den løsning han ønsker.

Og skal man ud og købe en 12 volt forsyning som kan levere en ordentlig spænding til at levere strømmen, kommer det jo også til at koste en del.
Nu skriver han pc, og er det en stationær, kan man måske hvis den har en mega forsyning bruge denne til at levere strømmen til forstærkeren, men jeg vil ikke gøre mig klog på hvor meget effekt han har behov for.

Det var kun pga den kedelige lyd og disse ekstra køb, jeg foreslog brugt hifi udstyr.
Men nu må vi se, hvad ønsket er når der meldes tilbage.
Så længe vi ikke ved det, kan vi jo bare gætte på det :-)
Avatar billede Pgoen16 Nybegynder
05. maj 2012 - 12:10 #13
Jeg har ikke tænkt mig at købe noget anlæg til hjemmet. Jeg har allerede et mindre anlæg og nogle ekstra højttalere herhjemme, men jeg bruger dem ikke :)
Subwooferen køber jeg til bilen, og da der stadig er lidt tid, så vil jeg gerne bruge den sammen med de højttalere jeg her herhjemme. Jeg har ikke tænkt mig at skrue helt op for subwooferen, da jeg bor i en lejlighed, så det vil godt kunne fungere med de højttalere jeg har hjemme :)

Den er sat lidt over 1000 kr ned i pris, derfor synes jeg, at det kunne være en god idé at købe det nu.

Jeg takker for jeres hjælp :)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2012 - 16:30 #14
Ok og velbekomme.
Avatar billede Mathias- Nybegynder
05. maj 2012 - 21:42 #15
Så lidt :) #13 Hvis du har nogle højtalere du ikke bruger, så kan du putte dem i din bil. Fx hvis du har nogle diskanter el. lign, så kan du sætte dem i A-stolpen i bilen.
Avatar billede Mathias- Nybegynder
05. maj 2012 - 21:42 #16
Husk at lukke.

Det ligner en deler? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2012 - 10:56 #17
Det er i orden du får dem Mathias.
lukker overvågning af tråd