Avatar billede mbs- Nybegynder
03. maj 2012 - 11:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

"Div" ændrer sig selv efter skærmopløsning

Hej Eksperten. Håber på der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig. Er på bar bund.

Har tidligere skrevet en tråd på Amino.dk (http://www.amino.dk/forums/t/160678.aspx?PageIndex=1) men de kan ikke se problemet. Håber jeg at der er nogle herinde der kan.

Har et problem med en hjemmeside jeg er ved at lave. Kort fortalt er der 2 "div" der bliver gjort mindre, hvis f.eks man gør browser vinduet mindre, eller har en opløsning på 1024*768.

Jeg har prøvet mig frem med "position" og alle de fem muligheder der er, men synes ikke rigtig det har nogen effekt. Udover det har jeg prøvet alt muligt med "float" og "margin/padding" - der er bare INTET der virker.

Hvis siden bliver vist i 1280x1024 f.eks - jaså ser siden ganske fint ud. Den øverste ramme med skal egentlig blot fortsætte i bredden.

I kan se hvad jeg mener på http://mbstech.dk/test/ hvis i gør browser vinduet mindre, eller f.eks har en opløsning på 1024x768

Ydermere har jeg lavet en hurtig paint illustration over hvad jeg mener. http://peecee.dk/upload/view/364796

Sidder bag Windows XP på en Firefox browser. Det samme gør sig gældende i Explorer og Chrome. Har også prøvet på Windows 7 i Firefox og Explorer.

Håber jeg har forklaret det så alle kan forstå det, ellers sig til :-)

Siden er 100% valid efter WC3. Både html og css.

På forhånd rigtige mange tak.

Giver max point til vedkommende der kan lave det. Stresser lidt...

Mvh. Michael Sørensen
Peace!
Avatar billede mbs- Nybegynder
05. maj 2012 - 17:31 #1
Hvad er så rette kutyme at gøre nu?
Har fået hjælp på Amino.dk og jeg har skrevet til ham at hvis han var på Eksperten ku han få point.

Det eneste jeg sku gøre, var at tilføje en min-height til min topRamme

width : 100%;
min-width: 1058px;
Avatar billede mbs- Nybegynder
08. maj 2012 - 13:25 #2
Han var ikke på Eksperten.