Avatar billede Snoffy Nybegynder
02. maj 2012 - 17:45 Der er 3 kommentarer

Låse Mac webcam??

Jeg oplevede i dag at komme ind på en chat, hvor der var webcam inkluderet - og da jeg kom ind tændte mit webcam pludselig af sig selv og viste mig for en anden.
Det var så heldigvis ikke noget alvorligt, jeg skulle bare have hjælp til nogle lektier hos nogle, der arbejder med det - altså en sikret hjemmeside, hvor "professionelle" arbejder.
Jeg kunne også slå mit webcam fra på selve siden, men hold da op jeg fik mig en forskrækkelse!

Er det muligt at få en "lås" sat på sit webcam på en eller anden måde, så jeg skal godkende det, før den tænder? Bare så den ikke lige pludselig laver sammen nummer igen med at tænde sådan uden videre? Føler mig en lille smule utryg ved at have et webcam stående, der pludselig kan tænde, hvis jeg trykker på et link, der fører ind til en lignende chat bare med et andet formål.

Og hvis jeg er så uheldig, at den tænder igen, og jeg IKKE kan slå den fra på selve hjemmesiden, hvordan gør jeg det så på min computer ud over at holde tommeltotten for ??
Avatar billede pstidsen Novice
02. maj 2012 - 22:15 #1
Ind i Enhedshåndtering og deaktiver driveren til dit webcam.
- Nårh nej du har ikke Windows............

Kender ikke meget til Mac, men det sikreste er nok at deaktivere webcamet i selve styresystemet. Prøv at se her: http://lmgtfy.com/?q=deactivate+isight
Avatar billede Snoffy Nybegynder
03. maj 2012 - 17:47 #2
Jeg har været deromkring, men jeg kan ingen "QuickTimeUSBVDCDigitizer.component" finde, hmm?
Avatar billede pstidsen Novice
03. maj 2012 - 19:03 #3
Det kan jeg heller ikke. Har ingen Mac, så kan ikke hjælpe dig mere end at du kan finde svaret på Google =)