Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. april 2012 - 06:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilket værktøj til Android programmering

Jeg leder efter et værktøj til at lave et program til Android telefon.
Det skal connecte til en MySQL hos Xeround, lave en form for logon med et bruger ID fra en tabel. Vælge en ting fra en dopdown og når det er gjort skal man kunne lave en transaktion (=oprette en post i en tabel med data indtastet og valgt fra comboboxe)

Så alt i alt er det ikke for at det er så kompliceret, men jeg ved ikke lige hvilket værktøj jeg skal se på.
Normalt programmerer jeg i Delphi og VBA
Avatar billede swiatecki Novice
26. april 2012 - 09:25 #1
Du kan enten skrive i Java eller noget html/javascript.

Mht. Java, så hent Eclipse og derefter ADT (android dev. tools), der er et plugin.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2012 - 14:03 #2
Android SDK
Eclipse + Android plugin
setup a web service in front of the database
use that web service from the app
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. maj 2012 - 19:23 #3
Virker som noget komplekst noget - det skal vist vente til vinter og mørke aftener.

Svar for point tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2012 - 19:29 #4
Der er tusinder af udviklere som har fundet ud af det, saa det er er muligt. Og det er oven i koebet nemt at faa hjaelp til.

Men hvis du skal starte med at laere Java, saa er det naturligvis en halvstor mundfuld.

Svar fra mig.

Husk og vent paa swiatecki.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. maj 2012 - 19:32 #5
Mit 'problem' er at jeg er inkarneret Delphi og VBA mand - og så kan det godt se ud som en stor mundfuld.

Projektet er såmænd ikke så voldsomt - det ville tage en time eller 2 at lave det i Delphi :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
15. maj 2012 - 07:42 #6
Måske er http://op4js.optimalesystemer.no/ en mulighed

Jeg skal da lige have studeret det lidt nærmere

Ellers må jeg jo vente til XE3 kommer. Den skulle efter sigende have mulighed for at compile til Android
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2012 - 02:15 #7
Det siger alle rygter.

Men jeg ved ikke om det reelt loesr dit problem.

Delphi til Android vil nok vaere noget forskellig fra normal Delphi.

Og det vil vaere meget nemmere at faa hjaelp til Java for Android end Delphi for Android.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. maj 2012 - 16:27 #8
Det løser da i hvert fald 1 problem - jeg skal ikke til at lære et helt nyt programmeringssprog :-) kun en dialekt af Delphi.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
30. maj 2012 - 09:42 #9
Da der ikke er sket noget fra swiatecki i en måned nu, så lukker vi.