Avatar billede fredehan Nybegynder
25. april 2012 - 20:18 Der er 6 kommentarer

Dual monitoring

Hej Eksperter! :-)

Jeg har lige været ude og købe mig 2 skærme, fordi jeg gerne ville udvide. Nu har jeg så koblet den ene til mit grafikkort's skærmudgang, og den anden til mit onboard grafikkort's udgang. Både computeren og grafikkortets software registrerer den anden skærm, men der sker bare intet, desværre.

Grafikkortet er et ATI Radeon 3600 Series..

Håber I kan hjælpe! :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. april 2012 - 20:29 #1
Der kan kun være ét aktivt grafikkort ad gangen.

Så du skal bruge et grafikkort med 2 udgange på, ellers vil det aldrig virke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. april 2012 - 20:30 #2
Hvor meget skal du kigge i den?
Avatar billede fredehan Nybegynder
25. april 2012 - 20:31 #3
Men det sjove er bare at den kan registere den anden skærm, og både computer og grafikskortets software tror den er aktiv.

Men i mit grafikkort er der både VGA og HDMI, kan jeg bare købe et HDMI til VGA stik, og så smække i den anden skærm, og wupti?? :-)
Avatar billede fredehan Nybegynder
25. april 2012 - 20:35 #4
Grunden til den ekstra skærm er til når jeg skal producerer musik. Så har jeg selve produceringsprogrammet på den ene side, og så en virtuel mixer på den anden side. Men skærmen skal være konstant tændt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. april 2012 - 20:35 #5
Jep!
Avatar billede Wally1973 Praktikant
26. april 2012 - 07:05 #6
Man kan godt køre med to eller for den sags skyld flere forskellige grafikkort.
Det er kun et spørgsmål om grafikkortets VGA BIOS kan håndtere det og de fleste kan det i dag.

Onboard grafikkort kan være deaktiveret i BIOS, når et off-board er detekteret. Nogen gange er denne indstilling end ikke tilgængelig i standard BIOS'en og så skal man have fat i en custom BIOS for at kunne ændre det.

Er muligheden der ikke i din BIOS, så køb en konverter til dit off-board grafikkort, hvis du da ikke allerede har en liggende.
De følger nemlig typisk med grafikkortene når man køber dem.