Avatar billede tinem Novice
23. april 2012 - 18:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan flytter jeg gamle mapper/mails fra Outlook Express 6 til Gmail?

Jeg har prøvet alverdens ting, men intet fungerer.

Jeg kan godt få de mails som lå online på Telenor til at blive vist på Gmail og har indstillet det sådan at selv om det er en Gmail, så sender den mail ud med afsender min gamle mailadresse og det er som det skal være.

Men jeg mangler at kunne komme i forbindelse med mine gamle mapper/mails som jo befinder sig på min stationære PC i Outlook Express. Utroligt at det skal være så kompliceret. :-(
Avatar billede sand321 Nybegynder
23. april 2012 - 18:37 #1
Først følger du denne guide til at sætte gmail op i outlook express via IMAP: http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=da&answer=77659

Derefter opretter du en mappe under den nyopsatte gmail konto og kopiere dine gamle mails over i denne mappe.

Når det er gjort burde du kunne se dem i din browser når du logger på via gmail.com
Avatar billede tinem Novice
24. april 2012 - 07:15 #2
Tak for dit svar, men inden jeg gør hvad der anvises, så er jeg ikke helt klar over hvilket produkt jeg ender med at få.

Vil det være nemt at overføre mails og mapper fra OE og beholder de dato for afsendelse/modtagelse af mails eller ændres dette også?

Skal jeg fremover bruge Gmail og afinstallere Outlook Express eller kan de begge bruges og bliver synkroniseret, så hvad der vises i OE vises også i Gmail eller?
Avatar billede sand321 Nybegynder
24. april 2012 - 08:08 #3
Selv tak.

Ja, det er den nemmeste måde at overføre mapperne til Gmail på og jeg vil mene at datoen forbliver intakt, da den er gemt i mail headeren.

Fremover vil alle dine mails ligge på googles server, hvor du så kan tilgå dem både via gmail.com og via OE.
Avatar billede tinem Novice
24. april 2012 - 08:40 #4
Men kan jeg stadigvæk sende mails både fra min OE og så også Gmail? Problemet bliver vel så at nogle gange ligger mails så på OE og andre gange på Gmail, right?
Avatar billede sand321 Nybegynder
24. april 2012 - 09:14 #5
Ja, det er ikke noget problem.

Nej, du vil kunne se nøjagtigt de samme mails uanset om du bruger Gmail.com eller OE. Det er det der blandt andet er smart ved IMAP protokollen. Alle emails bliver liggende på serveren og der understøttes mappestrukturer.

Det er lige modsat POP3 protokollen, som du garanteret har brugt tidligere. Der oplever man nemlig det problem du nævner.
Avatar billede tinem Novice
24. april 2012 - 12:36 #6
Jeg kan ikke finde ud af det og vil prøve at sætte det tilbage til som det var før, desværre. :-(
Men skriv et svar og du får selvfølgelig point og tak for hjælpen.
Avatar billede sand321 Nybegynder
24. april 2012 - 13:08 #7
Ok, selv tak.
Avatar billede tinem Novice
10. august 2012 - 08:16 #8
Jeg har fundet en løsning, så jeg nu kan se mine mails, når jeg er "ude i byen" på mini-pc og samtidig beholde Outlook Express på min stationære PC og måske kan det hjælpe andre. :-)

Jeg bruger disse gratis programmer - https://www.dropbox.com/ samt http://www.birdiesoftware.com/dbx-reader.html OG det er afprøvet og virker fantastisk.

Outlook Express på min stationære PC:
Funktioner indstillinger - Vedligeholdelse - Lagringsmappe - Tag en kopi af stien til denne folder INDEN du ændr den og også en kopi af alle filerne hvis noget skulle gå galt.

Dropbox:
Opret en mappe som skal indeholde disse mails og ændr stien i
ovenstående til stien til denne mappe i Dropbox - min er f.eks. "F:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\My Dropbox
\8.8.2012_Kopier af Outlook Express mapper og mails"

Mini-pc:
Installer også Dropbox her samt programmet DBX reader., hvilket giver mulighed for at åbne ALLE sine gamle filer UDEN at ha' Outlook Express installeret.

Android HTC Desire HD:
Her bruger jeg også Dropbox https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dropbox.android&hl=da.
Har endnu ikke fundet en APP som kan læse disse .dbx filer men
undersøger det stadigvæk.

Er lykkelig for at jeg har fundet ud af denne løsning og håber at andre kan bruge det til noget.