Avatar billede bdef Novice
23. april 2012 - 14:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

logge ping svar

Jeg har en sag kørende ved TDC om ustabil internet. Der sker det i ny og næ, at routeren genstarter uprovokeret. Vi bruger ikke internettet så meget siden vi fik hus, men det er da stadig generende når det sker.

Problemet er at vi kun opdager det når vi er på nettet imens det sker. Er der en mulighed for at få windows 7 til at logge når den midste forbindelden?

Jeg tænkte på noget med en ping kommando som ikke løber ud efter 4 forsøg, som logger når den ikke kan pinge routeren som ligger på 192.168.1.1?
Avatar billede Spotgun Seniormester
23. april 2012 - 14:51 #1
Prøv med:
ping 192.168.1.1 -t >> C:\Temp\logfil.txt

Så vil den køre indtil du stopper den, ved at trykke Ctrl+C (eller du lukker vinduet eller pc'en ned).
Bemærk at der ikke kommer noget output på skærmen, det logges direkte i filen.
Avatar billede bdef Novice
23. april 2012 - 15:29 #2
Det gir' en lang fil, men mon ikke det går :-D

Takker
Avatar billede mireigi Novice
23. april 2012 - 21:25 #3
Du bør nok lige huske at tilføje et interval mellem pings, fx 1 gang hvert minut. Ellers pinger den konstant, og det æder ressourcer, sløver dit netværk og stresser din router.