Avatar billede hartvig87 Nybegynder
23. april 2012 - 12:11 Der er 2 kommentarer

Min laptop vil ikke connecte til mit fjernsyn

Goddag alle eksperter

mit spørgsmål går ud på at jeg har en notebook som jeg flittigt har brugt til at slutte til tv-skærme og det har intet problemet været indtil nu. Her den anden dag fik den så lov til at stå med vga stikket i computerne til tv'et natten over og da jeg så tog den ud dagen efter, og fandt noget interessant jeg så ville sætte på igen, var muligheden for 2 skærme inde i skærm egenskaber væk, dvs. der var kun en mulighed tilbage og det er notebook skærmen.

Når jeg slutter vga stikket i, går skærmen sort og der kommer ikke noget frem hverken på den bærbare eller på tv-skærmen.

jeg har opdateret til de nyeste driver og prøvet at slette dem og installere igen.. dog ingen effekt.

jeg kan se når jeg tilslutter fjernsynet at computeren registrere det, for når jeg tager vga stikket ud kan jeg hurtig se at den anbefaler en anden opløsning end den vante 1024*600 der er på denne notebook...

er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre eller hvad der er problemmet... stor point høst til svarmand
Avatar billede Frederik Nybegynder
23. april 2012 - 12:19 #1
Hej

Engang imellem kan computeren have problemer med at registrere, at der skal oprettes forbindelse til en ekstern skærm.
Du kan forsøge at tilslutte kablet fra TV til computer og derefter genstarte computeren.

Ofte kan sådanne problemer løses på denne måde.

Hvilket styresystem anvender du? Og hvad er modellen på dit grafikkort?

- Frederik
Avatar billede hartvig87 Nybegynder
23. april 2012 - 13:08 #2
intel mobile device accelrator 3150 - og har prøvet den løsning du forslår men med samme udfald.