Avatar billede dmuller8026 Nybegynder
22. april 2012 - 00:58 Der er 6 kommentarer

hp Envy 15'' Hdd udsk fra 320 til 120ssd melder fejl

hej er ved og skifte hdd i min hp envy15. windows 7 home premium 64-bit
Har oprettet recovery dvd'er så når jeg skifter hdd, så starter den op i HP ''recovery'' program, så vælger jeg gendan fabriksindstillinger så skriver den ''Harddisken på denne computer er mindre end harddisken, der oprindeligt blev sendt. genoprettelseprocessen kan ikke fortsætte''

Kan man komme uden om det ? evt lave en recovery fil fra kun windows  ?

På forhånd tak :)
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 01:52 #1
Hvis den gamle HDD stadigvæk kan bruges, så geninstaller først på den, og derefter kan du klone den gamle disk over på den nye.
Det kan f.eks. gøres med dette prog. Se under Wizard for oven.
Du behøver ikke at registrere dig, bare spring det over. Og husk at se efter flueben som medtager de dødsyge Toolbars.
http://download.cnet.com/EaseUS-Partition-Master-Home-Edition/3000-2248_4-10863346.html#editorsreview
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2012 - 09:59 #2
#1 Enig.

Ps det er faktisk mærkeligt at cd bare ikke kigger om der er "plads nok".
Programmer som det valbycom henviser til er fuldstændig ligeglad med størrelsen på disken bare der er plads nok på destinations drevet.
Jeg har "presset" en 200 gb disk ned på en 60 gb engang med Maxblast5 uden problemer, så jeg forstår ikke at informationerne på disse diske bliver lavet på samme måde, så en mindre disk kan bruges.
Avatar billede jensenjs Juniormester
22. april 2012 - 11:40 #3
#1 Også enig
Easeus laver nogle geniale programmer til disk håndtering.

Jeg har høstet den erfaring med et par andre (ældre) programmer
at hvis man prøver at lave en backup af en HDD så vil nogle programmer ikke accepterer at den nye hdd er lidt mindre, selv om der måske er plads.
Hvis man der i mod laver en backup af partitionen (selv om der kun er en) så vil de gerne kopierer

Derfor brugte jeg altid ghost i de gode gamle dage.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 13:28 #4
#2 Nej størrelsesforholdet på HDD er underligt, det var nemmere at forstå, hvis det var det, at det var en anden HDD en den købte med OEM. Jeg ved faktisk ikke hvad Microsoft acceptere at man udskifter af hardware men tror, man bare er bundet til det samme bundkort.

#3 Ja Easeus produkter er sådan set ok, men Image programmet ToDo det er sgu en snegl. Langt det hurtigste er Acronis True Image. Jeg fortrækker selv version 11 frem for 12. Men ok, det koster 298 kr.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2012 - 13:48 #5
#3 Ja de gode gamle dage, men jeg savner nu ikke disketten man brugte dengang.
#4 Ja Aconis er et rigtig godt program, og man kan allerede i opstart af pc vælge om man vil gendanne fra en backup man har taget. Genialt.
Og så har programmet en rigtig forståelig brugerflade.
Avatar billede jensenjs Juniormester
22. april 2012 - 14:31 #6
#3 Jeg savner heller ikke disketten. Eller båndstationen.
Det der gør det til "de gode gamle dage" er nok at der enten ikke var nogle programmer eller som da Comodore / ZX sptetrum / Amstrad kom på banen var en masse programmer til dem, men ville man mere var man nødt til at lave dem selv :)

HE HE, på min første maskine i Februar 1977 "ABC80"
skrev jeg som det første "hvad er klokken"
svar "ERR 11" (jeg forstår ikke)
Så måtte Jensen igang med manualer og programmering, og er ikke stoppet siden. ÅH den nostalgi :)

#3+#4 I har ret, Aconis er hurtigere.
Jeg køber det meste af min software, men bruger selvfølgelig også en del freeware.
Generelt set er betalte programmer bedre.