Avatar billede moabou88 Mester
19. april 2012 - 14:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mangler driver til backard bell

da jeg tabte min bærbar gik hardisken i stykker..

har sendt den til fejlsøgning og  fundet ud af at det er hardisken som er i stykker...

det koster ca 699 for en ny hardisk og 150 for monteringen...

men der skal jo også installeres windiws på den... det skal de have 799 for...

kan det betale sig at give næsten 1600 for rep af en 2 år gammel bærbar???

har også tænkt den tanke at jeg får skiftet hardisken, og jeg så selv installere windows, men kan jeg selv finde de driver jeg skal bruge, og er der evt nogen  som kan hjælpe med at finde dem...

mvh
Avatar billede claes57 Ekspert
19. april 2012 - 14:53 #1
du skal selv installere windows - har du en dvd fra da du fik maskinen (du skulle evt selv brænde den).
Ellers skal vi finde en kopi (du har licensnummer stående på bunden af pc).
Drivere: vi skal have windows version, samt model-data på pc for at kunne dirigere dig til en side, hvor du kan hente alle drivere.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
19. april 2012 - 18:34 #2
Du kan nu også sagtens selv installere harddisken.
Det er sjældent specielt besværligt og du kan let for vejledning her på forummet.
Avatar billede moabou88 Mester
19. april 2012 - 20:54 #3
claes57:

er det til at finde ud af eller???

har nemlig prøvet det en gang før, men det var besværligt...

Wally1973:

hmm selv installere harddisken????

hvordan pokker kan man gøre det, troede jeg ik selv man kunne gøre...  tror du det er noget som kan lade sig gøre for en  alm computer bruger( er på ingen måde ekspert)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
20. april 2012 - 02:03 #4
En harddisk er en standard enhed.

Er det en stationær computer, så fjerner man strømstikket og venter lige et minuts tid for at sikre at alt strømmen i maskinen er brugt.
Så skruer man siden af kabinettet, hvilket typisk er modsat den side, hvor stikkene bagpå sidder til.
Nu kan man så se ind i computeren og harddisken sidder så monteret i en metalramme med to stik tilsluttet.
De to stik trækkes ud og harddisken skrues løs eller klikkes løs alt efter hvilken monteringsløsning der er lavet.
Nu tages den nye harddisk så og ovenstående gennemgang køres baglæns.

Er det en bærbar, så slukkes computeren, strømstikket fjernes og batteriet fjernes, hvorefter der ventes i et minuts tid.
Find så skruerne i bunden for harddisk hullet og skru disse ud.
Fjern pladen og grib fat i den lille plastikflap, hvorefter harddisken trækkes ud af sit stik via plastikflappen.
Sæt så den nye harddisk i og stik flappen ind og sæt plade og skruer på igen.

Det kan lyde som jeg skøjter henover forklaringerne, men det er faktisk så simpelt. ;)
Du kan under alle omstændigheder prøve at åbne og kigge ind i din maskine og så der beslutte dig for om du vil fortsætte.
Avatar billede moabou88 Mester
20. april 2012 - 10:25 #5
ja det lyder nu ret simpelt og er det sikkert også..

har skiftet det på en stationær før...

hvor kan man købe en billig harddisk????
Avatar billede Wally1973 Praktikant
20. april 2012 - 16:52 #6
www.edbpriser.dk er løsningen.
Er det til en bærbar, så er det typisk en 2,5" harddisk.
Avatar billede moabou88 Mester
21. april 2012 - 15:00 #7
det vil jeg lige kikke lidt på og så vende tilbage om en måneds tid
Avatar billede moabou88 Mester
25. maj 2012 - 13:19 #8
tror ikke jeg vil reperare den alligevel, men hvis jeg vil så skriv jeg igen i håb om hjælp..

læg et svar hvis point ønskes..

og mange tak for hjælpen
Avatar billede moabou88 Mester
20. september 2012 - 10:34 #9
så det fikset