Avatar billede Vium4300 Nybegynder
12. april 2012 - 18:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Begrænset adgang til netværk

Hej :)
Jeg har en HP computer, det er en Pavilion dv6 notebook pc.
Problemet er, at jeg ikke kan komme på nettet, forbindelsen er oprettet til mit trådløse net, men computeren siger "begrænset adgang". Jeg har prøvet ipconfig/renew, men den komando virkede ikke, da den siger at mediet er afbrudt. Mit netværkskort er: "Atheros Ar9285"
Håber der er nogle der kan hjælpe! :)
Avatar billede mireigi Novice
12. april 2012 - 23:59 #1
Prøv med "ipconfig /all".

Får du ikke nogen DNS-adresserfrem der, er din router ikke sat korrekt op med DHCP (automatisk IP og DNS til klienter).

Bruger du fast IP på din notebook, skal du manuelt indtaste DNS-adresserne, som du kan se i din router.
Avatar billede Vium4300 Nybegynder
13. april 2012 - 00:27 #2
Det skal lige siges at den gør det med alle netværk, det er ikke kun mit eget jeg har begrænset adgang til :)
Avatar billede Vium4300 Nybegynder
13. april 2012 - 09:44 #3
Microsoft Windows [version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Users\Tobias>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Tobias-Pc
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse 2:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft Virtual WiFi Minipor
t Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 7E-E4-00-F6-25-34
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Atheros AR9285 802.11b/g/n WiF
i Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 78-E4-00-F6-25-34
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::8ad:5c34:2a1d:3c68%12(Foretrukken)

  Automatisk konfiguration af IPv4-adresse . . : 169.254.60.104(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                                  fec0:0:0:ffff::2%1
                                                  fec0:0:0:ffff::3%1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 9:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort isatap.{E4D4CA45-0221-405F-97DC-4C14E6F73F94}:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
#2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort Reusable ISATAP Interface {7B040AFD-B210-4CEC-B68B-2E96E2B18
A2B}:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
#4
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort isatap.{D986E708-4629-46F3-BD80-8D396402DD34}:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
#6
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort Reusable ISATAP Interface {18E53EB1-AA29-48EB-9383-D95EBA3BD
591}:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
#7
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 21:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
#8
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort Reusable ISATAP Interface {CACE66FE-FA4C-4C87-85A7-6320775B2
8B3}:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
#10
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 26:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Her er hvad der stod når jeg skrev ipconfig/all, jeg har ikke så meget forstand på det, så jeg håber du kan bruge det til at hjælpe mig på en eller anden måde ;)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. april 2012 - 12:04 #4
Hej.

Det er denne del, der er interessant:
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration af IPv4-adresse . . : 169.254.60.104

Det er det, der hedder en APIPA-adresse. Den "opstår" simpelt hen fordi du ikke har noget DHCP, der kan tildele dig en IP#. Så prøv i første omgang at chekke din router, om DHCP skulle være slået fra eller ikke korrekt konfigureret.

M.v.h.
Avatar billede Vium4300 Nybegynder
13. april 2012 - 14:02 #5
Hej igen :)

Min router skulle der ikke være noget problem med, og min mor kan også sagtens komme på netværket herhjemme. Men jeg kan slet ikke komme på nogle netværk, heller ikke på min skole, den kender netværket og opretter også forbindelse, men den siger stadig bare begrænset adgang :(

Hvis jeg trykker fejlfinding på selve netværket siger den "diagnostificeringspolitiken kører ikke".
Og da jeg prøvede at gå ind i enheder og lave en fejlfinding på selve computeren sagde den noget med at PCI broen var ødelagt eller sådan noget? Ved ikke om det kan have noget med det at gøre?

Ps. Mange tak fordi i prøver at hjælpe mig! :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. april 2012 - 20:17 #6
Hvis du i enhedshåndteringen ser at den står med fejl ved f.eks. PCI-bro, skal jeg lige høre om det er den eneste fejl, du oplever?
Hvis det er, kan du prøve at nøjes med at højre-klikke enheden og vælge "Opdater driversoftware..." efterfulgt af en genstart. Hvis du oplever andre mystiske problemer, ville jeg prøve at hoppe ud i en kommandoprompt (med admin. rettigheder) og køre en "sfc /scannow". Så chekker den alle Windows systemfiler og forsøger at rette op på evt. fejl.
Avatar billede Vium4300 Nybegynder
13. april 2012 - 20:29 #7
Jeg kan ikke se fejlen mere, den prøvede at opdatere driveren da jeg kørte den, men det lykkedes ikke og så genstartede computeren og jeg kan ikke køre fejlfinding på enheden mere.

Jeg er igang med at køre scannow nu :)
Avatar billede Vium4300 Nybegynder
13. april 2012 - 20:47 #8
Efter scanningen siger den bare "det var ikke alle problemer der kunne løses".

så igen er jeg helt fortabt ;)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. april 2012 - 20:51 #9
Ikke alle problemer kan løses før der har været genstartet. Den faldt ikke over filer, den ikke kunne finde en installationskilde til?
Avatar billede Vium4300 Nybegynder
13. april 2012 - 21:01 #10
Det skrev den ikke i hvert fald?
Avatar billede Vium4300 Nybegynder
15. april 2012 - 19:23 #11
Problemet er løst :)

Der blev bare lavet en systemgendannelse til måneden før, og så fungerede det hele og ingen filer blev slettet :)