Avatar billede RealDalixam Nybegynder
11. april 2012 - 22:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Deling af netværk til router

Det eneste internet, jeg har i huset de næste par dage er trådløst internet fra min telefon. Desværre går det også ud over vores TV-kanaler, som kræver både internetforbindelse og satellitmodtager.

Jeg vil gerne dele min telefons net, så det når helt ud til min satellitmodtager.

For at lette forståelsen, har jeg udarbejdet denne elegante præsentation i paint:

http://i162.photobucket.com/albums/t245/dalixam/kanaler.png

Jeg er nået hertil:
Telefonens trådløse net er delt.
Det fungerer uden problemer på den computer, jeg sidder ved nu.
Det var mere eller mindre det.

Jeg har et trådløst USB-netkort og et ikke-trådløst PCI-kort i computeren.
Min router kan ikke bruge firmware fra DD-WRT.
Jeg kan ikke finde ud af at dele mit net på computeren. Som jeg har forstået det, burde jeg kunne sende mit signal "ud" af netkortet til en router.
Jeg forestiller mig, at jeg skal sætte routeren op som switch. Er det nok at slå DHCP fra?
Hvilken port skal jeg bruge fra computeren til routeren; Internet eller en Lan port?

Er det overhovedet muligt?

På forhånd mange tak!
Lasse Kristoffersen
Avatar billede mireigi Novice
12. april 2012 - 00:08 #1
Umiddelbart vil jeg mene at det bør være nok at koble computeren til Internet porten på routeren, og så burde det være nok.

Du er dog først nødt til at lave en "bro" mellem din computers WiFi og dens LAN-forbindelse.

1. Gå til Netværk -> Rediger indstillinger for netværkskort
2. Marker WiFi forbindelsen og LAN-forbindelse
3. Højreklik på en af dem og vælg Sammenknyt forbindelser
4. Følg guiden på skærmen

Så burde computerens WiFi være tilgængelig gennem LAN-forbindelsen.
Avatar billede RealDalixam Nybegynder
12. april 2012 - 10:25 #2
3-4 timer på google uden held, og så vælger jeg at forsøge herinde.

Tusind tak, det var nok den simpleste løsning i historien! Jeg er imponeret! :)
Avatar billede mireigi Novice
12. april 2012 - 11:25 #3
Det var så lidt :)