Avatar billede HaleZz Nybegynder
11. april 2012 - 12:23 Der er 1 kommentar

DHO

jeg skal lave en DHO-opgave (dansk/historie opgave) og jeg har valgt faget dansk.
kan i komme på nogen emner ?
11. april 2012 - 15:40 #1
HEJ

Jeg har 3 forslag:

1:
Placer dig selv på en af din bys torve / pladser / parker på en bænk. Begynd at studere en eller flere mennesker omkring dig (gør det lidt diskret - som et godt råd). Forestil dig du skal se dette menneskes verden gennem hendes/hans briller og beskrive den.

2:
Forestil dig du sidder som en anonym (og usynlig) iagttager på samme plads / park / torv i 1789 (eller hvad år du måtte vælge) og forestil dig et menneske, hvis historie du (som i item 1) skal beskrive.  (Hvis du vælger en allerede beskrevet kan du slippe nemmere igennem opgaven.)

3: Skriv din fortolkning af en eller anden forfatters værk (nulevende eller afdød- fortrinsvis dansk ).

KRistian