Avatar billede frits100 Nybegynder
07. august 2001 - 15:18 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Problem med installering af IIS Patch

Hej Eksperter

Jeg sidder og bixer med en lille Win2k server med IIS5. Jeg læste lige fra et andet spørgsmål at der var en som havde det samme problem som mig, nemlig at IIS5 hele tiden stopper pga. Code Red Worm. jeg var inde på microsofts hjemmeside hvor jeg kunne hente en patch og det var jeg jo meget glad for. Men da jeg havde hentet patchen og trykkede på den skrev computeren \"Failed to install catalog files\" Jeg fandt så dette link fra et andet spørgsmål:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q281/4/58.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=catalog%20files&rnk=23&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=WIN2000

men jeg har kun lige rørt en server et par gange så jeg forstår virkelig ikke hva det er jeg skal gøre for at løse problemet

håber der er nogen derude som kan hjælpe :)
Avatar billede egede Nybegynder
07. august 2001 - 15:18 #1
Hvilken SP har du?
Avatar billede egede Nybegynder
07. august 2001 - 15:19 #2
Avatar billede frits100 Nybegynder
07. august 2001 - 15:20 #3
har SP2
Avatar billede frits100 Nybegynder
07. august 2001 - 15:23 #4
kan desværre ikke bruge spørgsmålet til noget kan jo nemt hente patchen. altså downloade den men den gider ikke installere så får jeg fejlen.
Avatar billede egede Nybegynder
07. august 2001 - 15:24 #5
og du har prøvet med den rigtige version?
Avatar billede frits100 Nybegynder
07. august 2001 - 15:25 #6
rigtige version?
Avatar billede egede Nybegynder
07. august 2001 - 15:26 #7
Den der passer til SP2
Avatar billede frits100 Nybegynder
07. august 2001 - 15:27 #8
ja har prøvet den og så siger den stadig \"Failed to install catalog files\"
Avatar billede egede Nybegynder
07. august 2001 - 15:29 #9
Jeg ved ikke helt hvordan svarene i dit link skal tydes, så jeg tror desværre ikke at jeg kan hjælpe :(
Avatar billede frits100 Nybegynder
07. august 2001 - 15:30 #10
hvad er det så der står der i?.. er ikke så go til engelsk
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2001 - 15:32 #11
Jeg ved ikke om det er til nogen hjælp, men prøv med SFC /scannow fra en kommandoprompt!
Avatar billede frits100 Nybegynder
07. august 2001 - 15:32 #12
dette står der:

men fatter ikke lige hva de mener jeg ska gøre:

Failed to Install Catalog Files \" Error When Installing Service Pack or Hotfix\"

--------------------------------------------------------------------------------
The information in this article applies to:

Microsoft Windows versions 2000, 2000 SP2 Server
Microsoft Windows versions 2000, 2000 SP2 Professional
Microsoft Windows versions 2000, 2000 SP2 Advanced Server

--------------------------------------------------------------------------------

SYMPTOMS
When installing a service pack or hotfix on Windows 200 you may receive the following error message:

Service Pack Setup Error
Failed to install catalog files
OK

CAUSE
This can occur when the following has been changed:

Option 10, \"Only trust items found in the trust DB\" of the software publishing state key values has been changed to \"TRUE\"(default is false).

or

The \"Microsoft Root Authority\" certificate or the \"NO LIABILITY ACCEPTED, (c)97 VeriSign, Inc.\" certificate under Trusted Root Certification Authorities has been removed.

or

%SYSTEMROOT%\\system32\\CatRoot\\{F750E6C3-38EE-11D1-85E5-00C04FC295EE}\\NT5INF.CAT file is corrupt

RESOLUTION
To resolve the issue if Option 10 has been changed type the following at a cmd prompt:

setreg 10 FALSE

To resolve the issue if certificates have been removed do the following:

On a machine that has the Microsoft Root Authority certificate installed do the following:

Open Internet Explorer.

Click tools, internet options.

Click the content tab.

Click the Certificates button.

CLick the Trusted Root Certification Authorities tab.

Scroll down until you locate Microsoft Root Authority certificate.

Click export.

Follow the prompts to export the certificate to DER encoded Binary x.509(.CER)file

On the computer that cannot install the service pack or hotfix import the certificate you saved into the Trusted Root Certification Authorities.

Using the EXPAND tool expand NT5INF.CA_ to NT5INF.CAT.

Boot into safe mode and replace %SYSTEMROOT%\\system32\\CatRoot\\{F750E6C3-38EE-11D1-85E5-00C04FC295EE}\\NT5INF.CAT and %SYSTEMROOT%\\system32\\dllcache\\nt5inf.cat with the expanded file.

Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2001 - 15:51 #13
Der står at du i en kommandoprompt skal skrive setre 10 false
videre står der at hvis du harMicrosoft Root Authority certificate skal du gøre følgende:
Åben IE og find det sted der handler om certifikat
Du skal klikke på Trusted Root Certifikation Autorities tab
Skroll ned til du finder Microsoft Root Authority certificate
Klik Export
Følg prompten for at exportere certifikater til DER encoded Binary(.CER)file

På computere der ikke kan installeres service pack eller hotfix, import Certifikatet du gemte i Trusted Root Certifikation

Brug Expand værktøjet og Expand NT5INF.CA_ til NT5INF.cat

Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. august 2001 - 15:51 #14
Jeg har tidligere været ude for nogen med sp2 som ikke kunne indstallere patch\'en.......men denne her:
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/critical/q300972/default.asp?FinishURL=%2Fdownloads%2Frelease%2Easp%3FReleaseID%3D30800%26redirect%3Dno
skulle der ikke være problemer med!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2001 - 15:54 #15
Start i sikker mode og erstat %SYSTEMROOT%\\system32\\CatRoot\\{F750E6C3-38EE-11D1-85E5-00C04FC295EE}\\NT5INF.CAT og %SYSTEMROOT%\\system32\\dllcache\\nt5inf.cat med den Expanderede fil.

Ved ikke om du kan bruge til noget!
Avatar billede frits100 Nybegynder
07. august 2001 - 15:54 #16
Hva mener du med:

På computere der ikke kan installeres service pack eller hotfix, import Certifikatet du gemte i Trusted Root Certifikation

Brug Expand værktøjet og Expand NT5INF.CA_ til NT5INF.cat

Hvordan gør jeg det der expand?
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2001 - 15:54 #17
Nå, nu kom erik-pedersen imellem!
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2001 - 15:57 #18
Jeg har blot prøvet at oversætte så godt jeg kunne og det der Trusted Root Certifikat kender jeg ikke så godt.

Expand er et program til at åbne pakkede cab-filer.
Avatar billede frits100 Nybegynder
07. august 2001 - 16:00 #19
Eric Pedersen den PATCH virker ikke!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2001 - 16:00 #20
Expand.exe ligger i Winnt\\system32

NT5INF.CA_ skal hentes enten på CD-rommen eller på nettet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2001 - 16:02 #21
en lille fejl i det første jeg skrev:

setreg 10 false
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2001 - 16:07 #22
frits100> Er din win2k dansk eller engelsk.
Jeg har fundet ud af hvor den nøgle ligger, men min win2k er dansk, så det ville være meningsløst at fortsætte på engelsk.
Avatar billede frits100 Nybegynder
07. august 2001 - 16:08 #23
det hjalp desværre ikke :o(
Avatar billede frits100 Nybegynder
07. august 2001 - 16:09 #24
jeg smutter nu men er snart tilbage håber i kan finde den rigtige løsning!
Avatar billede makse Nybegynder
07. august 2001 - 20:10 #25
Prøv at kigge samme sted som i 15:32:39.
Se efter at du har \'NO LIABILITY ACCEPTED, (c) 97 Verisign, Inc.\' stående.
Altså under \'Trusted Root Certification Authorities\' - \'Certificates\'

Hvis den ikke står der, så prøv at få den exporteret fra et andet W2K system.

Avatar billede frits100 Nybegynder
30. november 2002 - 01:49 #26
virkes ik :(