Avatar billede detziaw Nybegynder
05. april 2012 - 21:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med divs - z-index?

Hej Eksperten.

Jeg sidder her og bikser med min hjemmeside, men er nu stødt på et problem med mine divs. I kan se problemet her: http://haxball.dk/hvaderhaxball.php

Som I kan se, så går den ene div vertikalt udover den anden div. Og når jeg skriver et langt ord, går den horisontalt udover sit divs rammer.

Jeg har læst mig lidt frem til, at det måske kunne være z-index jeg skulle rode med, men kan ikke lige se logikken i hvordan jeg så skal stille det op. Har lige nu sat ALLE divs til at ligge i z-index 1. Hvad kan jeg gøre for at løse de 2 problemer?

På forhånd tak.
Avatar billede kjeldsted Novice
05. april 2012 - 23:00 #1
Z-indexet bestemmer jo hvor elementet ligger i "den tredje dimension". Altså hvis to objekter ligger oven på hinanden, hvilket er så er øverst. Så det giver ikke meget mening at tilføje det, hvis du alligevel ligger alle i samme lag.

Men hvad er det præcis der er problemet? At meeeeget lange ord går ud over kanten af siden? Eller at der er elementer der forsvinder bag andre?
Avatar billede detziaw Nybegynder
05. april 2012 - 23:22 #2
Altså hvis du kigger på mit link, så er det både de meeeeeget lange ord der går ud over kanten, men også en div der går over en anden div, hvilket den IKKE skal :-)
Avatar billede kjeldsted Novice
05. april 2012 - 23:36 #3
Lad os starte med det lang ord. Hvad vil du have den gør i stedet?

Fjerne det overskydende:    Tilføj "overflow:hidden;" til CSS
Lave scroll:    Tilføj "overflow:scroll;" til CSS
Lave orddeling: Langt mere kompliceret, da der hér skal tages højde for danske grammatikregler.

Jeg er ikke helt med på det med den div. Er det det midterste grå boks der går længere ned end de andre du snakker om?
Avatar billede detziaw Nybegynder
05. april 2012 - 23:50 #5
Ja kigger på det overflow, det lyder til at være i den rigtige retning :-)

Ja, det er den der går længere ned end de andre :-)
Avatar billede detziaw Nybegynder
06. april 2012 - 00:04 #6
Lige en ekstra kommentar, så ønsker jeg ikke scroll-funktionen på den anden div. De 3 (venstre, midt og højre) skal bare køre med ned.

Mht. de meeeeget lange ord, så løste word-wrap:break-word; det for mig :-)
Avatar billede detziaw Nybegynder
06. april 2012 - 02:37 #7
Mht. det sidste problem så havde jeg fået sat fixed size på nogle af mine divs, så det var dér fejlen lå :-) Hvis du, kjeldsted, smider et svar, så takker jeg for din tid :-)
Avatar billede kjeldsted Novice
06. april 2012 - 08:52 #8
Bare behold dine points :)
Avatar billede detziaw Nybegynder
07. april 2012 - 17:45 #9
Bare i orden :-)