Avatar billede voigt1392 Nybegynder
04. april 2012 - 18:47 Der er 8 kommentarer

hastighed Kabel versus trådløs

har en 30/30 mbit fiberforbindelse - med kabel viser måling 31 mbit ned og ca. 34 op ! Men når jeg kører trådløst via min NETGEAR router, så falder hastigheden til ca. det halve. Er det normalt med så stort et tab, når man ikke kører direkte med kabel. Ikke at det gør så meget, da hastigheden såmænd er fin nok til mit forbrug. Men en halvering er da alligevel ærgerligt !Når man ved det kan køres hurtigere.

Mogens
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
04. april 2012 - 19:13 #1
Det kan også være andre trådløse apparater som der ligger og forstyre din trådløse forbindelse - har du tjekket dette?
Avatar billede Blueeyez Mester
04. april 2012 - 19:16 #2
Hvilken netgear router har du? bruger -g, -n ? Hvilket netværkskort er der i din pc? Er der andre trådløse netværks som du kan opfange med din pc? (Hvis så prøv og skift kanal, hvis du har en nyere router kan det være du kan bruge 5 Ghz trådløs, giver flere muligheder mht kanaler :)
Avatar billede voigt1392 Nybegynder
04. april 2012 - 19:20 #3
Jeg har en bærbar + en notebook og nu også en Samsung Galaxy S II og en HP Printer, der alle får signalt fra samme router
Avatar billede voigt1392 Nybegynder
04. april 2012 - 19:26 #4
Det er en ældre 54 mbits fra TDC, jeg har gravet frem fra loftet. Er meget lidt inde i sagerne omkring netværk. Sluttede den bare til min fiberboks og huskede heldigvis koden - vupti jeg var på :-)  MEEEEn med nedsat hastighed. Der er ikke andre netværk her, som jeg kan nå. Skifte kanal ?? det må jeg se om jeg kan finde ud af. Men måske jeg skal investere i en nyere router ?
Avatar billede Skumlos Nybegynder
04. april 2012 - 19:39 #5
Med en 54Mbit router, og så mange enheder er det næsten dømt til at faile. Med mindre din router har flere bånd (hvilket de der cheap routere man får fra ISP'er ikke har) så er det jo 54Mbit/antal enheder i hvert fald hvis alle er på. Wireless er klart sucky til meget andet en surfing IMHO. Men det vil i hvert fald ikke skade at investere i en ny router, med noget N standard.
Avatar billede voigt1392 Nybegynder
04. april 2012 - 19:41 #6
Tak for input - det ender nok med en ny router.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
04. april 2012 - 22:30 #7
De 54mbit er en teoretisk maks hastighed - vil nok være højere end 15mbit med en n router.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. april 2012 - 18:22 #8
Husk at når du køre hastighedstest så skal det foregå i fejlsikret tilstand med netværk.