Avatar billede spaceman Nybegynder
07. august 2001 - 14:31 Der er 7 kommentarer

@ media

Hvordan er det nu lige man laver følgende:

<style type=\"text/css\">
//Udfør Netscape css
body, td {
  font-family: Verdana;
  font-size: 11px;
}
// udfør IE css
@media:screen {
body, td {
  font-family: Verdana;
  font-size: 13px;
}
</style>

Er denne syntaks korrekt ????
Avatar billede herholdt Nybegynder
07. august 2001 - 14:34 #1
Jeg plejer at bruge flg.

<script language=\"javascript\">
    bName = navigator.appName;

        if (bName == \"Netscape\") {
            document.write(\"<link rel=\'stylesheet\' href=\'net.css\'>\");
        };
        if (bName == \"Microsoft Internet Explorer\") {
            document.write(\"<link rel=\'stylesheet\' href=\'ie.css\'>\");
        }
</script>
Avatar billede spaceman Nybegynder
07. august 2001 - 14:35 #2
Ditto her, men kunden ønsker IKKE javascript. Spørg mig ikke hvorfor (pisse irriterende)
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2001 - 14:38 #3
Tja, du kan (hvis du bruger php eller asp) få det af mig...
Avatar billede spaceman Nybegynder
07. august 2001 - 14:39 #4
Jeg bruger ASP
Avatar billede xzxzx Nybegynder
07. august 2001 - 14:42 #5
Det er da en tosset kunde!!!
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2001 - 14:43 #6
så laver du jo bare dit javascript om til ASP... Jeg kender ikke ret meget til ASP, men ideen er jo den samme som i herholdt\'s svar...:

PHP udgaven:

<?PHP
$browser = $HTTP_USER_AGENT;
if (stristr($browser, \"Mozilla/5\"))
{
echo \"<link rel=\\\"STYLESHEET\\\" type=\\\"text/css\\\" href=\\\"css/nav5up.css\\\">\";
}

elseif (stristr($browser, \"Mozilla/4.08\") && stristr($browser, \"Nav\"))
{
echo \"<link rel=\\\"STYLESHEET\\\" type=\\\"text/css\\\" href=\\\"css/navigator.css\\\">\";
}

elseif (stristr($browser, \"Mozilla/4.\")  && stristr($browser, \"MSIE\"))
{
echo \"<link rel=\\\"STYLESHEET\\\" type=\\\"text/css\\\" href=\\\"css/explorer.css\\\">\";
}

elseif (stristr($browser, \"Mozilla/4.\"))
{
echo \"<link rel=\\\"STYLESHEET\\\" type=\\\"text/css\\\" href=\\\"css/navigator4_7.css\\\">\";
}

elseif (stristr($browser, \"Mozilla/4.\") && stristr($browser, \"Macintosh\"))
{
echo \"<link rel=\\\"STYLESHEET\\\" type=\\\"text/css\\\" href=\\\"css/navigator_mac.css\\\">\";
}

else
{
echo \"<link rel=\\\"STYLESHEET\\\" type=\\\"text/css\\\" href=\\\"css/explorer.css\\\">\";
}

?>

Dette er min kode, der passer til mit CSS, men du kan jo selv rode videre med det...
Avatar billede spaceman Nybegynder
26. oktober 2001 - 16:43 #7
takker