Avatar billede omn Mester
03. april 2012 - 12:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indsætte Hyperlink til document i et felt

Man kan Attache (access 2007) et dokument, men jeg har brug for at kunne attache et hyperlink til et eller flere dokumenter der ligger vilkårlige steder. Jeg har created et register med et felt af typen hyperlink som præsenteres i en formular. Hvis jeg befinder mig i edit mode og højre clicker på feltet åbnes der et windue hvor jeg får mulighed for at åbne "Edit Hyperlink" og så kan jeg upege mit dokument og få indsat addressen i feltet. Jeg kan efterfølgende clicke på linket og dokumentet åbnes nu fra den position hvor det ligger gemt.
Hvis jeg starter databasen ved at DbltClicke på databasen - så er det ikke længere muligt at højre clicke på feltet.
Kender nogen en løsning på det problen eller en helt anden måde, hvorpå jeg kan få mulighed for at tilknytte en række dokumenter til en given sag.
Mvh OMN
Avatar billede fdata Forsker
03. april 2012 - 20:22 #1
Drop hyperlink og gem i stedet selve adressen til dokumentet. Så kan du med et dobbeltklik kalde Shell med f.eks.
  Dummy = ShellExecute(Me.Filnavn, 3)
(se mere om Shell funktionen i VBA hjælpen eller søg på nettet på "vba ShellExecute")
Avatar billede omn Mester
03. april 2012 - 21:50 #2
Tak - jeg har fået Shell til at fungere, men du skriver at jeg skal "gem i stedet selve adressen til dokumentet", men hvordan opsamler jeg adressen ?.
Avatar billede omn Mester
03. april 2012 - 23:35 #3
OK. Jeg har fået FileDialog til at fungere. Tak for hjælpen fdata
Avatar billede fdata Forsker
06. april 2012 - 11:23 #4
Velbekomme - og tak for point ;O)