Avatar billede hugopedersen Nybegynder
02. april 2012 - 20:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Læsning af Linux disk fra Windows XP maskine

Jeg har en harddisk der har sat i en Linux maskine. Den vil jeg gerne kunne læse fra en Windows XP maskine (har ikke prøvet endnu)
Hvad skal jeg evt. bruge af software og hvad skal jeg i øvrigt være OBS på?
Avatar billede Blueeyez Mester
02. april 2012 - 21:08 #1
Hvad er fil systemet som harddisk er i? ext 2/3/4 ? eller andet?

Windows er normalt ikke så glad for linux partitioner, så den nemmme løsning er faktisk er linux live cd og så tilgå din ntfs harddisk og tage de data fra den harddisk du vil ha data fra og overføre den vej..
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
02. april 2012 - 21:11 #2
Jeg er ikke 100% sikker på hvilken det er - det er fra en harddiskrecorder.
Ville man kunne tilgå den fra VmWare med en Linux af en slags på?
Jeg har sådan et kabel til lige at sætte på harddisken så den får et USB interface.
Avatar billede Blueeyez Mester
02. april 2012 - 21:31 #3
#2 Kunne godt tænkes :)
Avatar billede thov Forsker
02. april 2012 - 21:44 #4
Hvis det er filmoptagelser du pønser på at indlæse på en Windowsmaskine, kan du godt glemme det.

Gennem Linux duer det heller ikke, for ganske vist kører diskoptagere en slags Linux, men filerne på disken kan ikke læses.

Det er sikkert gjort bevidst, for ellers ville det gøre piratkopiering alt for nemt.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
03. april 2012 - 07:02 #5
@thov    vil det sige at der ikke er nogen måde hvor på man kan udlæse de film der ligger på disken? Det er ikke optagelser fra TV men noget der er læst ind fra en DVD skive.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2012 - 08:11 #6
Er harddiskoptageren i stykker?
Ellers burde man kunne afspille dem i 1:1 hastighed og optage gennem en pc der har et videokort med ekstern indgang på video og lyd. Optagelsen vil dog kun sikkert blive analog i dette tilfælde.
Formoder at den dvd du omtaler er eget produceret materiale fra kamera.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
03. april 2012 - 09:16 #7
Hardiskoptageren er gået til de evige jagtmarker ja.

Og optagelserne er noget der er hældt ind fra et kamera ja (og nej orginalbåndet eksisterer ikke mere)
Avatar billede thov Forsker
03. april 2012 - 12:40 #8
Surt show :-(
En brugt optager magen til og en grabber som denne i computeren, må være løsningen.
http://www.edbpriser.dk/hardware/delock-usb-20-video-grabber-id-5153202.aspx
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2012 - 15:22 #9
#8 Enig. Det er den eneste måde du kan få overført filerne. Andre muligheder er der vist ikke.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
06. april 2012 - 09:42 #10
OK - jeg må så meddele min farbror at det ikke er en opgave der umiddelbart er til at løse.
Recorderen er en gammel Phillips fra dengang de lige var kommet på markedet så at finde en magen til er nok utopi at forestille sig.

Smid et svar så i kan dele point for input.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2012 - 11:52 #11
svar
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. april 2012 - 06:56 #12
@thov  vil du ikke være med i points?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. april 2012 - 05:57 #13
thov ville åbenbart ikke være med