Avatar billede csniper03 Nybegynder
01. april 2012 - 12:52 Der er 1 løsning

Udregning af den effektive rente... hjælp tak :(

Hej - Er der nogen der er så skarpe, at de evt. kan hjælpe med følgende problem:

En gældende virksomhed har forhørt sig hos FIH med henblik på at finansiere indkøbet af 10 nye værktøjer, til en samlet værdi af 5 millioner kroner, der skal betales kontant.
Man kan optage lånet som et annuitetslån på følgende betingelser:

    Kurstab 4%
    Gebyr 6.000 kr.
    Kurtage 7.500
    Øvrige sagsomkostninger: 2% af hovedstol

Den nominelle rente for annuitetslånet er 1,67% pr. kvartal. Lånet løber over 20 år og ydelserne forfalder hvert kvartal.

Spørgsmål
Hvilken pålydende rente er lånet optaget til?

Jeg er spejlblank angående udregningen af den pålydende rente, der - hvis jeg ikke tager fejl - er det samme som den effektive rente ??
Avatar billede csniper03 Nybegynder
28. september 2012 - 07:13 #1
Bare luk dette spørgsmål - der er blevet svaret på det privat.