Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2012 - 15:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvor ved de det fra ?

Tastede mig lige ind på http://faithbook.com  - don't ask!

Jeg har aldrig være der før, og afviser 3. parts cookies.
- alligevel starter bodyteksten med:

"Welcome from the Valby, 17, DK area to..."

Lidt klumpet, men alligevel.. korrekt'ish
- FINDES der en alvidende Server ?!?
Avatar billede Blueeyez Mester
31. marts 2012 - 15:57 #1
Via din ip ;) Dog ved mig er de ikke helt korrekte, men tæt på :)
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2012 - 16:17 #2
Ved du hvordan de gør det - er der en formel - eller en tabel...?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2012 - 16:29 #3
http://www.hostip.info/use.html
der kan du få dels landekode/flag, men også by/lokalitet (men det er mere usikkert med præcisionen).
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2012 - 16:45 #4
Hm.. Det ser jo let ud : )

Man, hostip.info kan ikke finde mig - øverst til venstre:
"...actually we haven't a clue."

Nogen andre - som den ikke/kan finde ?
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2012 - 17:02 #5
Rettelse:
Men hostip.info kan ikke finde mig - øverst til højre:
Avatar billede Blueeyez Mester
31. marts 2012 - 17:10 #6
#2 Nej, men kunne forestille mig der snart kommer indlæg der kan fortælle dig det ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2012 - 17:27 #7
top højre står også:
Is this wrong? Make a correction
og via det link kan du indtaste oplysninger om din placering, og så vil næste bruger, der kommer på fra dit område blive lokaliseret korrekt.
De har mange ip-adresser - men ikke alle. Land burde dog være korrekt.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 19:39 #8
Jeg har fundet lande-TABELLEN http://www.maxmind.com/download/geoip/database/GeoIPCountryCSV.zip
- Danmark optræder 1326 gange, spredt ud i små iP-intervaller såsom:
89.221.160.0 - 89.221.175.255
89.233.0.0 - 89.233.63.255

Holddaop for et roderi - listen indeholder ialt 173.415 iP-intervaller !!!

Blueeyez og Claes, tak for at i gjorde mig klogere : )
- læg et svar hver, så deler i pointene.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. april 2012 - 19:49 #9
oprindeligt fik hvert land et ip-område ud fra antal indbyggere (måske) - i dk har vi så haft brug for flere adresser, så vi (dvs tdc/3/telia/telenor) har opkøbt ubrugte adresser fra andre lande efterhånden som de hver for sig fik brug for en pulje på x-tusinder adresser - og så er der til sidst et stort roderi med små grupper.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 20:17 #10
Så også at listen opdateres hver måned!
- venter lige på Blueeyez, ikk'