Avatar billede andrelange Nybegynder
30. marts 2012 - 22:10 Der er 5 kommentarer

Pc-selvbyg

Er nedenstående godt nok ? vil det virker sammen ?

Kabinet: Cooler Master CM 690 II Lite midi Tower
Pris: 585kr.

Strømforsyning: Cooler Master GX 750W PSU
Pris: 735kr.

Bundkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3
Pris: 869kr.

Processor: Intel Core i5-2500K
Pris: 1429kr.

Ram: Corsair Vengeance DDR3 8GB.
Pris: 425kr.

Harddisk: WD VelociRaptor 150GB
Pris: 850kr.

Grafikkort: GTX 570
Pris: 1500kr. (brugt 3 måneder)

Jeg har på et senere tidspunkt når der er råd
tænkt mig at smide 8gb mere ram i,
da jeg tit leger med Virtuelle pc'er

Og vil købe en SSD harddisk på 60-120gb
som kommer til at køre styresystem på,
og raptor med spil på, men det bliver først
om et par måneder når der er penge til det.
Indtil videre Raptor til System og spil.

Har cd/dvd drev liggende.

Andet jeg burde ændre ?
Har et max budget på 6000kr. og er lige nu på 5800kr.

Er bundkortet godt nok ?
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2012 - 22:53 #1
Jeg synes det er et fint setup du har fået samlet dig..
Der vil altid være en eller anden, der fortrækker det en smule anderledes. F. eks. Så vil jeg fortrække en harddisk med lidt mere plads. Måske en Seagate på 500 GB til 600 kr. I stedet for en velociraptor til 850 kr.

Så jeg vil sige:

Med mindre du vil give så meget for 10000 rpm. ville jeg tage en billigere disk med 5400 eller 7200 rpm og mere plads (f.eks. 500 GB), Da du alligevel har planer om en hurtig SSD..

Men det er smag og behag! ;)

Ellers fint setup!

- Daniel Stuhr
Avatar billede kardinalen Novice
31. marts 2012 - 05:15 #2
Enig med ovenstående, jeg har selv kørt med Raptor disk og er ikke specielt imponeret, den larmer også ganske meget.
Jeg ville også foretrække en større disk evt. 2 som så kan køre raid.
Mvh.  Peter
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. april 2012 - 14:58 #3
Strømforsyning ville jeg vælge en anden. Seasonic X750, Antec true power new 750 eller lignende. Antec True power new 750 er semi-modulær og alle kabler er sleevede.

Kabinet er jeg selv ret vild med Fractal design Arc Midi. Men det kabinet ser fint ud.

Hvad med noget CPU køling? Box køleren larmer og køler egentlig ikke særligt godt. Med de dele du køber kan du nemt OC til 4.5GHZ. En Hyper 212 EVO er en rigtig fin køler også til OC. Noctua NH-D14 er nok den vildeste luftkøler PT. Corsair H100 er en fin lukket-loop vandkølingsløsning men koster dog ca 800kr.

Jeg ville også droppe den 10k rpm HDD og købe 2 stk 500GB og smide i raid 0. Western Digital Caviar Black Edition er nogen super fine diske.
Avatar billede andrelange Nybegynder
04. april 2012 - 11:48 #4
Jeg har tænkt mig at smide vandkøling på CPUen på et senere tidspunkt.
Vil ikke invistere i bedre luftkøling når jeg alligevel vil skifte det senere.

har også skiftet mening med strømforsyningen, Chieftec 650W.
den har også stik der rent faktisk passer til grafikkortet ^^

Kan godt være jeg skulle droppe den harddisk, så må jeg bare finde en der er god nok ^^
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. april 2012 - 14:23 #5
2 almindelige diske i raid 0 eller en SSD (dyr) disk ville være en god løsning.

Vandkøling er Corsair H100 en rigtig fed løsning.