Avatar billede rix Praktikant
27. marts 2012 - 20:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IE og iframe kan ikke sammmerarbejde om cookie

Hej jeg har lavet en chat til en forum.
forumet er en af de gratis løgsninger man kan tilmelde sig ind i.

men da brugerne i forumet var træt af at ikke have en ordenligt chat besluttet jeg at kunne prøve at lave en chat.
den chat bliver vist i en iframe.
FF og chrome virker uden problemer men IE ville bare ikke modtage cookie og hellere ikke leverer dem.

fandt ud af at det er en sikkerhed som IE har lavet. og at man på en eller anden måde kan "undgå" dette. men hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2012 - 01:50 #1
Det er EKSTREMT FARLIGT at lade brugerne sende tekst direkte til hinanden.
- hvis ikke du er 100% sikker på hvad du laver.
Du risikerer MEGET LET at en hacker bruger din "service" til at sende vira/malware til dine brugere.
Avatar billede rix Praktikant
28. marts 2012 - 02:53 #2
Fandt ud af problemet. skulle bare indtaste header('P3P:CP="IDC DSP COR ADM DEVi TAIi PSA PSD IVAi IVDi CONi HIS OUR IND CNT"'); øverst i filen
så virkede det

#1. jeg ved det. og har taget mine forholds regler.
bla. er det ikke mulgligt at sende html og javascripts.
Avatar billede rix Praktikant
28. marts 2012 - 02:58 #3
mærkligt srev en svar men den gemte den vist ikke :(
når så prøver jeg igen
fandt ud af det skulle bare indsætte dette
header('P3P:CP="IDC DSP COR ADM DEVi TAIi PSA PSD IVAi IVDi CONi HIS OUR IND CNT"');

i toppen så virkede det

#1 jep. har taget mine forholds regler. bla. afviser systemet at gemme html og javascripts. og hvis de prøver får jeg en besked hvori at jeg får at vide hvad de prøvte at sende og hvem
Avatar billede rix Praktikant
28. marts 2012 - 04:12 #4
jeg tænker vrede tanker om dette system nu
Avatar billede vagnk Juniormester
28. marts 2012 - 09:09 #5
God dannelse at du ikke bare siger at du har løst problemet, men osse hvordan.