Avatar billede cbedb Mester
26. marts 2012 - 18:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte Outlook

Hej Jeg har geninstalleret min pc. Jeg havde gemt en kopi at pst på en anden disk. Et eller andet gik galt. Jeg slettede alle pst filer. Slettede officepakken og geninstallerede den, men Outlook beder om filen der kke er der mere, og vil ikke starte uden. Jeg har afinstalleret og geninstalleret igen, efter at have fjernet alle de mapper jeg kunne finde med Outlook som havd der var i reg. basen.  det er Win 7  og Office 2010
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2012 - 18:54 #1
hvorfor tager du så ikke den gemte kopi, og placerer der, hvor office klager over manglende fil?
hvis du har gemt den på en cd/dvd kan den efter tilbagekopiering være skrivebeskyttet - så højreklik lige på filen, og tjek i egenskaber, at der er fuld adgang.
Avatar billede cbedb Mester
26. marts 2012 - 19:35 #2
eg slettede den fordi jeg troede jeg kunne starte forfra på nul
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2012 - 20:12 #3
ok - når du starter outlook, skriv hele teksten (fejlmeddelelsen) ned. Der må være et hint til at komme videre med en nulstilling.
Avatar billede cbedb Mester
26. marts 2012 - 20:37 #4
Filen C:\documents\outlook-filer\ce@alcl.dk.pst blev ikke fundet
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2012 - 21:10 #5
og der kommer vel en mulighed? noget ja/nej...
Avatar billede cbedb Mester
26. marts 2012 - 21:37 #6
Den spørger efter filen og man kan prøve at lukke dialogboksen efter 3 gange lukker Outlook
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. marts 2012 - 00:13 #7
Prøv at gå i kontrolpanelet. Under genvejen til "Post" kan du angive placeringen af din pstfil.
Herefter vil Outlook kunne starte op på normal vis.
/ptj_11
Avatar billede cbedb Mester
27. marts 2012 - 10:16 #8
Den er jo slettet, da jeg bare ville begynde forfra
Avatar billede cbedb Mester
27. marts 2012 - 10:17 #9
Jeg har valgt at starte forfra igen med win 7 fru bunden og så starte op med ny office
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. marts 2012 - 14:52 #10
Du skriver, at du har gemt en kopi på en anden disk.
Denne kopi kan du jo bare kopiere over på din HD, hvor du opretter en mappe til formålet: eks. C:\Outlook
Når du har gjort det, så udpeger du stien til den placering, og outlook vil starte op igen.
/ptj_11
Avatar billede cbedb Mester
28. marts 2012 - 07:07 #11
Jeg skriver også at jeg har slettet dem alle.
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. marts 2012 - 21:33 #12
Ja, men jeg troede da ikke, at du havde slettet din backupfil.
Men OK, så må du gennemsøge din maskine for alle forekomster af filer med efternavnet "Pst".
Husk inden du starter søgningen, at sætte windows til at vise skjulte filer og mapper, ellers finder du ikke din fil.
Når du har fundet den, så tilretter du stien inde fra kontrolpanelet, så den passer med den faktiske placering af filen.
Den ligger efter al sandsynlighed der hvor den forsøger at finde ce@alcl.dk.pst. Filen hedder blot "Outlook.pst". Det er den standardfil, som outlook opretter under installationen.
/ptj_11