Avatar billede madsby Mester
23. marts 2012 - 07:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ved tryk på enter rykker curseren til bunden af siden

I office 2007 har jeg fået det problem, at curseren rykker til bunden af siden når jeg trykker på enter.
Kun hvis jeg samtidig trykker på shift opfører den sig normalt.(rykker en linje af gangen)
Jeg har sat markering i tilføj ikke mellemrum ved samme typografi. og fjern afstan før afsnit.
Det hjælper lidt, så springer den kun 8-10 linjer ved tryk på enter.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. marts 2012 - 09:46 #1
Hvis både afstand før og efter afsnit i dialogboksen Afsnit er sat til 0 eller en beskeden værdi, så tjek følgende:

Åbn dialogboksen Sideopsætning > fanen Layout og se på "Lodret justering" (dialogboksen kan f.eks. åbnes via fanen Sidelayout > klik på den lille pil nederst til højre i gruppen Sideopsætning). Det kunne lyde, som om "Lodret justering" af en eller anden årsag er blevet sat til "Jævnt fordelt". I givet fald, ændr til "Øverst" og klik OK.

Når du taster Shift+Enter, laver du ikke et nyt afsnit men kun et tvunget linjeskift i samme afsnit, så derfor resulterer det kun i den afstand, der er defineret som Linjeafstand i dialogboksen Afsnit.
Avatar billede madsby Mester
23. marts 2012 - 16:29 #2
Tusind tak, der var løsningen.
Hvordan giver jeg point?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. marts 2012 - 16:35 #3
Velbekomme - har faktisk aldrig været ude for det problem selv ...

Normalt kan du give point, hvis du først beder den, der har givet dig hjælp, om at lægge et svar. Da du har lavet din sidste post som et svar, som du har accepteret, kan jeg ikke oprette et svar ...
Avatar billede madsby Mester
23. marts 2012 - 16:57 #4
Hvor dum kan man være? og hvordan redder jeg den?
Kan jeg på en eller anden måde tildele flere point?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. marts 2012 - 17:23 #5
Jeg ved ikke, om du kan ændre det, når du først har accepteret et svar - men det er ikke noget problem for mig, så lad det bare være :-)