Avatar billede ps76 Forsker
22. marts 2012 - 22:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ændre i *dot fil

Jeg har overtaget et administrationsjob i en klub. Overtaget en del filer, bl.a en word fil, som er klubbens brevpapir, den hedder "klubbens navn"*dot. Et blankt stykke papir men med kluboplysniger i en sidefod i bunden.
Jeg prøver at ændre denne sidefod, med nye tlf.+mailoplysniger og lign.
Men selvom jeg gemmer efter at have ændret, går den tilbage til det tidligere..
Hvordan får jeg den til at beholde de nye oplysninger?
Jeg kan tilføje, at dokumentet er oprettet i word 2007, men jeg selv bruger 2003.
Avatar billede supertekst Ekspert
22. marts 2012 - 23:20 #1
Prøv:
- kald Word
- Åbn
- udpeg dot.filen
- korriger dot.filen og gem
Avatar billede perhol Seniormester
22. marts 2012 - 23:29 #2
Filen må ikke være skrivebeskyttet hvis du vil redigere den. Højreklik på filen i stifinder, vælg punktet "Egenskaber" (nederst i kontekstmenuen). Nederst i den dialogboks der kommer frem er der 2 felter til at sætte tjek-mærker i. De skal begge være tomme.
Vælg Ok.
Højreklik igen på filen. De 2 øverste punkter i kontekstmenuen er "Ny" og "Åben" (evt. "New" og "Open").
Vælg "Åben", så åbner skabelonen, ikke som et nyt dokument på baggrund af skabelonen, men som et dokument der hedder klubbens navn.dot.
Nu kan du lave dine rettelser og gemme dem på normal vis uden at navn og filtype ændres.
Avatar billede ps76 Forsker
22. marts 2012 - 23:45 #3
Tak Perhol - virker. Giv et svar...
Avatar billede perhol Seniormester
23. marts 2012 - 21:27 #4
Svar ;b)

Hvis andre skal bruge *.dot'en kan det i øvrigt være en fordel at beskytte den  ved at højreklikke på filen i stifinder, vælg punktet "Egenskaber" (nederst i kontekstmenuen). Nederst i den dialogboks der kommer frem er der 2 felter til at sætte tjek-mærker i. Sæt tjek-mærke i feltet "Skrivebeskyttet". Det er en simpel beskyttelse, men det er åbenbart så simpelt at mange overser det.
Den beskyttelse har sparet mig for en del ærgelser på arbejdet!