Avatar billede passiflora Juniormester
20. marts 2012 - 15:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Downloade og uploade billeder

Har brug for at vores AS/400 kan downloade og uploade billeder ud fra en given sti ...

Kan man mon det ... og hvordan ...
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2012 - 16:07 #1
Ja, det er mulig. Skal det køre automatisk eller er det noget der skal ske manuelt - f.eks. via et menupunkt eller en kommando.

Hvis du kan være lidt mere præcis - så kan jeg bedre hjælpe.

Martin
Avatar billede passiflora Juniormester
21. marts 2012 - 09:58 #2
Hej Icebreak

I vort tilbud har vi en række links til billeder, som ligger mange steder. For at gøre vores "butik" hurtigere skal vi have alle disse billeder samlet på vores butiks server. Undervejs skal billedet omdøbes så de får linienumret som filnavn. Evt. eksisterende billeder skal altid bare overskrives. Vi har tilladelse til at bruge billederne.

I første omgang vil det blive en manuel kørsel, selvfølgelig af hele det pågældende tilbud.

Efter kørslen med billed-filerne, kører vi en eksport af data fra det pågældende tilbud.

/Søren
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2012 - 20:07 #3
Hej igen Søren,

Ja, det er muligt at download billederne til AS/400 for derefter at FTP'e dem op på den server, I har jeres webshop kørende på. Det er også muligt at omdøbe billederne i processen.

Jeg kan forstå på dig, at I bruger IceBreak (www.icebreak.dk) på jeres AS/400, hvilket gør opgaven betydelig enklere. Det kan faktisk opsættes som en automatisk daglig kørsel.

Hvis I har brug for hjælp til opsætningen, er I altid velkomne til at ringe.

Held og lykke,
Martin
Avatar billede passiflora Juniormester
26. marts 2012 - 10:59 #4
Tak for hjælpen ...

Vil du ikke sende et svar ... tak ..

/Søren
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2012 - 15:50 #5
Hej igen Søren,

Ja, det er muligt at download billederne til AS/400 for derefter at FTP'e dem op på den server, I har jeres webshop kørende på. Det er også muligt at omdøbe billederne i processen.

Jeg kan forstå på dig, at I bruger IceBreak (www.icebreak.dk) på jeres AS/400, hvilket gør opgaven betydelig enklere. Det kan faktisk opsættes som en automatisk daglig kørsel.

Hvis I har brug for hjælp til opsætningen, er I altid velkomne til at ringe.

Held og lykke,
Martin