Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 00:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Har fået nok af windows idiotiske opførsel

Jeg installerede vista.. PC'en blev ustabil og langsom... windows blev fuldt opdateret.. køre stadigvæk ustabilt... køre defragmentering, ccleaner, ingen forbedring, så gjorde jeg research og der er et lille program som vista starter som æder alle ens resourcer... det fik jeg slået fra, så var der fred i en uge, så brød helvede løs igen... windows starter op, sort skærm, genstarter, venter 15 minutter før jeg må logge ind, windows fryser og "explorer.exe" stopper med at svare hvorefter den crasher.. og nu er jeg så lige blevet udsat for at windows vista fryser min pc fast, billedet bliver fråsset, mus og keyboard reagere ikke, men windows fortsætter altså med at ligge og chikanere min harddiske, samtidig med at windows fryser min skærn? hvordan skal man have en chance for at finde ud af hvad det er windows har gang i hvis billedet bliver fråset fast... det er langt ude det her, om igen microsoft, idioter.

P.S det kørte ganske udmærket med XP tak.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 00:15 #1
P.S vista er fuldt opdateret. Og ja, den gjorde også sådan i starten da jeg installerede det.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2012 - 06:04 #2
Avatar billede sadolin1978 Novice
19. marts 2012 - 07:13 #3
Vista kræver en del af din maskine, så hvis den er født med XP ville jeg skifte tilbage, eller prøve en Win 7 da den kræver mindre af din maskine og efter min mening køre mere stabilt.
Avatar billede Torben Larsen Praktikant
19. marts 2012 - 07:25 #4
Hvorfor i alverden installerede du Vista?

Installer en Windows 7 i stedet, da den ikke bruger nær så mange resourser som Vista!

Har lige installeret Win 7 på en ældre Pentium 4 maskine, med 1 GB RAM, og den kører perfekt, også når f.eks Office kører!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. marts 2012 - 08:48 #5
Som de andre skriver, kræver Vista mere af maskinen - så du kan faktisk sagtens være ude i en hardwarefejl - eks. RAM, som du bare ikke har opdaget tidligere, da din XP ikke har brugt den (del af) hardware(n).
Avatar billede pstidsen Novice
19. marts 2012 - 09:18 #6
Kan kun være enig. Hold dig fra Vista!! Windows 7 er meget bedre.

Ellers må du skifte til Linux eller købe en Mac.
Avatar billede Titanic15 Praktikant
19. marts 2012 - 11:45 #7
Jeg er enig med dem der siger køb win 7.
Men hvordan med win 8 hvordan bliver det så. ?

Jeg sidder i dag ved en computer i en klub den bruger vista uden problemer. men den er også født med vista.

Titanic15
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 13:55 #8
Problemet er at min Win7 CD er blevet ridset, da mit CD rom drev gik i hak, så jeg har kun Vista tilbage.
Avatar billede foodear Praktikant
19. marts 2012 - 14:42 #9
Jeg kan sende dig en skive. kontakt mig via intern post
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2012 - 18:53 #10
Du kan måske downloade en ny og bruge din egen produktnøgle:
http://www.mytechguide.org/10042/windows-7-service-pack-sp1-official-digitalriver-download/
Avatar billede pstidsen Novice
19. marts 2012 - 19:22 #11
Jeg har både Windows 7 og Windows 8 beta og Windows 8 ser lovende ud. Dog vil jeg holde fast i Windows 7 i hvert fald til jeg køber ny pc igen om 4 år (håber jeg jeg kan trække den til) da Windows 8 er MEGET anderledes!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 21:03 #12
#9 Jeg vil helst have fat i en original CD, så enten skal jeg have fat i en CD-renser/repair dims, eller også skal microsoft sende mig en ny.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2012 - 16:09 #13
Det er jo dit valg. Dette link har deltaget i anden tråd hvor styresytem blev hentet, og det skulle virke.