Avatar billede mrzone Nybegynder
07. august 2001 - 10:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Redir

Er der en EKSPERT som kan hjælpe med følgede spøgsmål ville jeg være meget taknemmelig.

Vi har et website hvortil vi har en del domænenavne der linker til. Altså nogle domænenavne som via en redir fil linker direkte til dette site uden at gøre andet.

Spørgsmålet er om det kan betale sig at tilmelde disse domænenavne robotterne eller det vil blive opfattet som \"spam\" af disse ?

Derudover vil forslag til udnyttelse af disse mange domænenavne være velkomne.
Avatar billede jens Nybegynder
07. august 2001 - 10:10 #1
1. Hvis det er en redirect der skrifter adresse altså fra domain1 og vidre over på domain2, så betragtes det som spam.

2. Hvis forskellige domainer linker ind på det samme indhold, så betragtes det som spam.

Du skal derfor IKKE tilmelde alle disse domainer hvis indholdet er det samme. Du kunne så lave andre ting med dit indhold i forhold til domainet, og derved opnå en bedre ranking.

Hilsen
Jens
Avatar billede mrzone Nybegynder
07. august 2001 - 10:14 #2
Mange tak for et hurtigt svar !
Har du lyst må du gerne uddybe de sidste linier i din kommentar :-)

Lav det venligst som \"svar\" så jeg har mulighed for at acceptere...
Avatar billede jens Nybegynder
07. august 2001 - 10:29 #3
hvis du har flere domainer som f.eks. folkevogn.dk ford.dk skoda.dk

Så laver du din hjemmeside sådan at alt indhold om skoda ligger på skoda.dk alt indhold om folkevogn ligger på folkevogn.dk osv.

Du linker så indbyrdes mellem disse sider. Det er et stort arbejde, men jeg har haft gode resultater med det.

Søgemaskiner søger, eller kommer til det snart, i temaer ( bland mange andre ting også ) - på den måde vil temaet på skodasiden være om skoda, og ikke om skoda, folkevogn og ford - altså er temaet meget indsnævret, og det giver en god ranking hvis der bliver søgt på skoda.

Og så er der selvfølgelig mange andre ting man kan gøre, men det er en helt anden historie ;-) - det tager meget tid hele tiden at følge med i hvad søgemaskinerne vil have, såååååå ;-)

Hilsen
Jens