Avatar billede trylle87 Nybegynder
16. marts 2012 - 16:09 Der er 5 kommentarer

telia 4g pen på win 7

Jeg har en spørgsmål som jeg håber nogle kan hjælpe mig med.

jeg har anskaffet mig en 4G pen fra Telia som jeg ikke kan få til og virke:(

jeg har win 7, som åbenbart ikke vil arbejde sammen med min usb pen.
jeg interlere programmet godt nok og pen aktivere sig selv også men når jeg så har tændt for den så vil den stadig ikke gå på nettet, jeg ved ikke hvad problemet kan være men når jeg ser nede i højre hjørne ved siden af uret så åbner jeg netværk og internet og under netværk og delingscenter der kommer i toppen en computer og en bænk frem ved bænken skriver den at den har fundet et unavngivende netwærk, men så fra bænken og over til internet der går der et eller andet galt så den ikke kan komme på... hvad kan jeg gøre for og få det til og virke?

håber nogle kan hjælpe mig da jeg ikke er så klog på dette
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2012 - 18:16 #1
der skal starte et selvstændigt program 'mobile broadband' med egen ikon i systembakken - i denne skal du muligvis angiv pinkode (eller sætte programmet til ikke at bruge pinkode) og sætte den til at tilslutte automatisk.
Netværk & delingscenter hjælper ikke på telia's 4g hvis du er på via usb-stick.
Avatar billede trylle87 Nybegynder
17. marts 2012 - 13:23 #2
Den er tilsluttet osv, men kan ikke tilslutte USB pennen, den spøger ikke om nogen pin kode eller noget så ved ikke hvor jeg skal skrive det henne den åbner bare programmet også står der jeg kan tilslutte det og når jeg gør det begynder den og tælle som om den kan komme på nettet men når jeg går ind i netværk og delingscenteret er det at den ikke komme på nettet altså det med at den viser fra computeret til netværket er der forbindelse men derfra og videre kan den ikke oprette af en eller anden grund.
Jeg har en 3G pen som virker upåklaligt...
Avatar billede claes57 Ekspert
18. marts 2012 - 18:53 #3
når programmet starter, så klik på tandhjulet (=indstillinger)
tjek, at
forbindelse står med TeliaDK valgt
system: der skal være hak i de to øverste, så tilslutter den automatisk (husk at klikke 'anvend' hvis du ændrer noget.
sikkerhed: der skal ikke være hak i Aktiver (hvis du kan rette i feltet)

Luk programmet, og fjern usb-dongle - vent lidt, og sæt dongle i igen (så skal programmet starte automatisk, og logge på) Det skal skrive 'Tilsluttet' i oversigten.
Avatar billede trylle87 Nybegynder
19. marts 2012 - 19:22 #4
Den er sat til og skulle komme på fra Telia DK og der er sat hak i de to øverste.
den starter først når jeg trykker tilslut, ved ikke hvordan man skal sætte den til og tilslutte automatisk.

Under indstillinger er der 4 punkter.

Generelt, SMS, Profilhåndtering, Netværk.

Generelt står der noget med minimere vindue ved opstart (den er ikke slået til) også er der noget med forbindelsestype:
Der står den under NDIS og ikke under RAS (modem)

SMS:
Der er hak i de to øverste også er der noget med hvor den skal gemme sms beskederne.
Også er der nummeret til sms-centeret.
Også en anmodning om leveringsreport hvilket ikke er krydset af.

Profilhåndtering:

Profil navnet står på TELIA DK (standart) (den eneste jeg kan få)
APN: står på Statisk
Og godkendte med adgangskode osv osv (disse to punkter kan jeg ikke trykke på)

Under netværk står den på at den kun skal finde 4G Net. Og registreringstilstanden står på den skal søge og registrer automatisk.

Det er det eneste jeg kan under min menu.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2012 - 08:30 #5
det må være en ufuldstændig installation - under indstillinger skal være: forbindelse/valg/præference/sikkerhed/sms/lyde/system/sprog/opdater

så afinstaller (uden usb tilsluttet), genstart pc, isæt usb, og installer (du skal nok have administratorrettigheder).

Glipper det, så kontakt telia support.