Avatar billede Unold Nybegynder
16. marts 2012 - 15:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

distributed transaction fejl

Jeg forsøger at bruge en stored procedure i et auto mail program.
Det virker fint med alle mulige andre stored procedures, og direkte select sætninger fra de SQL servere der bruges, men på den ene stored procedure, får jeg denne fejl:

3/16/2012 3:01:48 PM: Error! Description: ".Net SqlClient Data Provider: The operation could not be performed because the OLE DB provider 'SQLOLEDB' was unable to begin a distributed transaction.
[OLE/DB provider returned message: New transaction cannot enlist in the specified transaction coordinator. ]
OLE DB error trace [OLE/DB Provider 'SQLOLEDB' ITransactionJoin::JoinTransaction returned 0x8004d00a]."

Hvad betyder det? Jeg har fundet nogen steder hvor de skriver at MS DTC fejler, men hvis det tror jeg ikke det er. Den er aktiveret som der beskrives her:  http://support.microsoft.com/kb/329332

Og det er som sagt kun på denne ene SP problemet opstår. Alt andet fungerer fint.
Avatar billede Unold Nybegynder
16. marts 2012 - 15:10 #1
Hvis jeg tager alt SQL'en fra min SP og giver den det direkte, er der heller ingen problemer.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. marts 2012 - 19:51 #2
Er der linket fra din SQLServer til en anden database?

Bruger du TransactionScope i din .NET kode?
Avatar billede Unold Nybegynder
19. marts 2012 - 09:03 #3
Der er linket ja. Men kan der være et problem med det, når det godt kan køre hvis bare man ikke kører det som en stored procedure?

Jeg ved ikke om der bruges TransactionScope, det er et compilet program der kører, og jeg har ikke kildekoden til det desværre...
Avatar billede Unold Nybegynder
04. april 2012 - 14:23 #4
lukker her.. Fandt desværre ingen løsning.