Avatar billede ozzi22 Nybegynder
15. marts 2012 - 16:16 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Hvor Mange Indvandre Får En Uddannelse ?

Hej,

Hvor Mange Indvandre Får En Uddannelse ?
I procent og i tal.
Og hvor mange indvandre lever der i Dk i procent og tal.

Mvh.
Avatar billede ozzi22 Nybegynder
15. marts 2012 - 16:20 #1
Og hvor mange taler godt eller perfekt dansk af indvandrene ??
Avatar billede vallemanden Nybegynder
15. marts 2012 - 16:26 #2
taler perfekt dansk af indvandrene?

tror jeg ikke der er nogen der gør
der er rigtig mange der taler rigtig godt dansk
Avatar billede pstidsen Novice
15. marts 2012 - 17:18 #3
Det er bare at søge løs på www.dst.dk

F.eks. fandt jeg: http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2011/NR376_1.pdf
Avatar billede mikaelch Novice
18. marts 2012 - 06:59 #4
de fleste indvandre jeg kender, synes jeg da taler perfekt dansk dem jeg kender
Avatar billede pstidsen Novice
18. marts 2012 - 07:13 #5
#4: Ja det der er i hvert fald ikke perfekt dansk *D
Avatar billede mikaelch Novice
18. marts 2012 - 07:23 #6
nummer 4 kan jeg se er dig selv , når man tæller ned ad fra første indlæg , men det er altid godt at kunne se sine egne fejl
Avatar billede pstidsen Novice
18. marts 2012 - 07:26 #7
Godt nok har jeg været oppe hele natten, men jeg kan da se at indlæg nummer 4 er dig!
Skrevet søn. d. 18. marts 2012 kl. 06:59:12| #4

mikaelch (11.732 point)
Avatar billede mikaelch Novice
18. marts 2012 - 14:11 #8
jeg tæller ned ad der er du nummer 5
Avatar billede pstidsen Novice
18. marts 2012 - 14:32 #9
Kan du blive enig med dig selv? I #6 skriver du at jeg er nummer 4. I #8 skriver du 5....
Avatar billede mikaelch Novice
18. marts 2012 - 18:31 #10
okay så er vi altså enig man taæller ned ad jeg er nummer 5 og du er nummer 4 , eller tæller du ikke 1 og 2 og 3 og 4 og 5  , men hopper tallet nummer 3 eller nogle af de andre tal over
Avatar billede mikaelch Novice
18. marts 2012 - 18:33 #11
nå der kom da en stave fejl , men så er vi enig du er nummer 4 , men jeg håber jeg gjorde dig tilfreds med at lave en stave fejl ellers kan jeg godt lave flere , vis dette er dit ønske , ellers forstår jeg dig ikke
Avatar billede pstidsen Novice
18. marts 2012 - 18:59 #12
Hør nu her: Selve spørgsmålet er #0. Første kommentar/svar er #1. Anden kommentar/svar er #2 osv. osv.

Du har allerede lavet flere stavefejl. Det hedder ikke vis (hvilket er bydeformen af verbummet vise) men hvis (hvilket er en konjunktion).
Avatar billede mikaelch Novice
18. marts 2012 - 19:03 #13
det er desuden ikke god karma at kommenterer vis en laver en lille slå fejl , men jeg kunne ej se den

men kan da godt regne ud du bare laver sjov med mig ellers er det godt nok dårlige karma , vis der lige kommer en lille slå fejl skal du , kommenterer , hvad opnår du ved det , det fatter jeg ikke, det giver ingen mening

vis en laver en  lille slå fejl ville jeg aldrig kommenterer , da jeg simlplethen ikke vil synke der ned , da ingen kan bruge det til noget , at man begynder at rette en slå fejl
Avatar billede mikaelch Novice
18. marts 2012 - 19:04 #14
hvad har du i gang ,har du ikke lige sådan set fattet , det er ikke stave kursus , dette her , hvad videre formidler det af viden , det giver , ingenting
Avatar billede mikaelch Novice
18. marts 2012 - 19:05 #15
du er lige lovlig grov gå op i byde form med mere , dette her er simplethen ikke noget der kan bruges til noget som helste
Avatar billede pstidsen Novice
18. marts 2012 - 19:10 #16
Ja nu må vi tilbage til tråden! :-)

Det er selvfølgelig en joke. Det er nok første og sidste gang jeg gør det. Grunden til jeg gjorde det var fordi det var lidt sjovt og selvmodsigende at du skriver "de fleste indvandre jeg kender, synes jeg da taler perfekt dansk dem jeg kender" og så er det ikke perfekt dansk.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2012 - 14:23 #17
en meget "fornuftig" tråd!
Avatar billede serverservice Praktikant
26. marts 2012 - 23:45 #18
Hej Ozzi

Jeg kender 1 indvandrer og hun har en uddannelse .
Så det er altså 1 af en som jeg kender og det er = 100% . Kan du da vedhæfte til din statistik ...
Hun ser for øvrigt ret godt ud og er sød ;)
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2012 - 07:30 #19
til pstidsen!
jeg synes ikke det var sjovt - på mig virkede det groft nedvurderende!
gad vide om du selv staver perfekt på andre sprog og gad vide om du selv ville bryde dig om at være "i samme sko"!
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2012 - 07:33 #20
og til serservice!
er flintrende ligegyldigt om "vi" har en uddannelse eller ikke har en uddannelse - vi er alle mennesker!
Avatar billede serverservice Praktikant
27. marts 2012 - 07:51 #21
Jegerdiana mennesker har også brug for en uddannelse men hids dig da op
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2012 - 08:16 #22
ja naturligvis har mennesker krav på en uddannelse men det er ikke alle mennesker som er istand til at tage en uddannelse af den ene el. anden årsag. og uddannelse el. ej - kommer man til et fremmed land kan man ikke forvente at stavningen er "perfect" (og det sid. ord her var altså på engelsk og ikke en dansk-prøve-stavefejl!)
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2012 - 08:23 #23
og så er der altså noget som hedder tolerance og empati hvilket mange totalt har glemt
Avatar billede serverservice Praktikant
27. marts 2012 - 08:25 #24
"Det er ikke alle der er istand til at tage en uddannelse.." - nå og ?
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2012 - 08:26 #25
og det er ikke mig som skal hidse mig ned - det er pstidsen som skal hidse sig ned og opføre sig ordentligt! og sluttelig at skrive, at det var en joke - den køber jeg ikke!
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2012 - 08:31 #26
det er ikke alle indvandrere som får en uddannelse - nej - og der er også mange danskere der heller ikke får en uddannelse
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2012 - 09:00 #27
til ozzi22

du kan markere texten i det sp.mål som ligger som et "svar" og derefter klikke på "accepter" så kan du afslutte spørgsmålet!