Avatar billede ALIONAIRE Nybegynder
11. marts 2012 - 12:54 Der er 10 kommentarer

Switch for høj hastighed?

Hejsa, jeg har en hastighed på 93/39 mbit, og jeg vil gerne have en switch så jeg kan koble min ps3 på, men vil ikke miste hastigheden pga switchen.
Jeg har et internet stik fra væggen som jeg få mit internet fra, kører lige pt via kabel direkte til min PC.

Hvad kan jeg gøre? Noget som kan tage så høje hastigheder? eller andre løsninger?
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2012 - 13:04 #1
Hvilken internetudbyder har du? Vi har TDC og deres Sagem Router kan klare 300 mbit/s, og her er der tilsutter 2 fjernsyn, telefomn, 2 computere og en PS3, og det fungerer upåklageligt.

Muligvis er en trådløs router et alternativ?
Avatar billede ALIONAIRE Nybegynder
11. marts 2012 - 13:16 #2
Bor på kollegie, det er TDC.
Kan jeg bare ringe og sige jeg vil have sådan en?
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2012 - 14:07 #3
Kommer an på hvilket abbonnement du har?
Avatar billede ALIONAIRE Nybegynder
11. marts 2012 - 16:56 #4
Jeg får bare internet, kollegiet står vel for løsningen, så ringer til TDC og hører imorgen :)
Ellers hvad skal jeg ud i?
Avatar billede Broxigar Praktikant
11. marts 2012 - 18:04 #5
Du kan ikke købe en switch nu til dags, som har under 100/100 mbit forbindelse, så køb en ganske almindelig switch, og så har du ikke noget tab af hastighed.
Avatar billede Broxigar Praktikant
11. marts 2012 - 18:05 #6
Tilføjelse til forrige kommentar:

Hvis du skal logge på med et program, så overvej at købe en router istedet for en switch, så er du sikker på at du kan få PS3'eren på, så længe din computer kører login-programmet (Jeg kører med K-Net hvor vi skal have en konstant SSH-tunnel kørende for at have internet, og en PS3'er kan ikke køre SSH så jeg har min computer til at køre SSH-tunellen og så har jeg internet på alt via min router)
Avatar billede ALIONAIRE Nybegynder
11. marts 2012 - 22:08 #7
Jeg skal via lokalinternetside logge ind hvergang på pc'en før der net ja.
Hvordan skal det så fikses? :s
Avatar billede Broxigar Praktikant
12. marts 2012 - 00:15 #8
Hvis det er en internet-side (fx http://www.kollegie.dk/login/) så er der ikke nogle problemer, da PS3'eren har indbygget webbrowser, og så kan du nøjes med en almindelig switch.

Skal du derimod køre et program, fx kollegieinternet.exe for at få internet, så skal du have en router med NAT.
Avatar billede ALIONAIRE Nybegynder
12. marts 2012 - 11:45 #9
Mener det er en Http side.
Kan man ikke skrive fx kode og brugernavn i routeren så den automatisk logger på?
Hvad er mest stabilt routeren eller Switchen?

Lige meget hvad så skal der ledning fra enten router/switch til PC'en.
Routerens fordele: Trådløs osv, kan logge på med bærbar osv.
Switchens: Er den ikke mere stabil?

Hælder mere til en router, kan du anbefale en router 100/100 mbit?
og stabil?
Avatar billede ALIONAIRE Nybegynder
16. marts 2012 - 17:47 #10
anyone? :S