Avatar billede baxter510 Nybegynder
11. marts 2012 - 09:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bærbar mister net forbindelsen når den skal overføre filer til en computer på netværket

Som overskriften siger ryger min bærbare computer af nettet når jeg forsøger at flytte filer fra min bærbare over på en stationær som er på samme netværk .. det hele er på trådløst netværk, nogen der har en ide om hvorfor netværket opføre sig sådan?

hilsen baxter510
Avatar billede egmose Novice
11. marts 2012 - 10:02 #1
Det lyder som om at en af dine netværkskort, eller routeren ikke kan håndtere den mængde data du sender igennem.. Hvor store filer drejer det sig om?!
Avatar billede baxter510 Nybegynder
11. marts 2012 - 10:12 #2
- Jeg kan faktisk godt overføre et billede, men hvis jeg vil overføre en mappe som fylder 153 MB, bliver min bærbare smidt af nettet, 153 MB burde da' ikke umildbart være noget problem, eller?
Avatar billede egmose Novice
11. marts 2012 - 10:18 #3
Nej det lyder ikke af meget.. Hvor gammel er routeren og pc´erne?!
Hvad sker der hvis du pinger routeren?!

Tryk windowsflag+r, skriv cmd, tryk enter, skriv ping 192.168.0.1
Avatar billede baxter510 Nybegynder
11. marts 2012 - 10:23 #4
Kan pinge både fra den bærbare og den stationære, kan se at både bærbar og stationær er på samme netværk, og kan jo som sagt godt begynde at overføre, men gangske hurtigt efter den går i gang med at  overføre ryger den bærbare af nettet
Avatar billede baxter510 Nybegynder
11. marts 2012 - 10:26 #5
- og det skal lige siges at ikke nogen af computerene er særlig gamle.
Avatar billede egmose Novice
11. marts 2012 - 10:36 #6
Lige pt. Må jeg give fortabt, når jeg ikke kan se hardwaren fysisk.. Beklager..
Avatar billede olekaare Juniormester
12. marts 2012 - 13:58 #7
Havde det samme problem lige indtil jeg aktiverede (NAT)Active NetWork Address i min trådløse ZyXEL Router. Prøv det og se om det hjælper i dit tilfælde.
Avatar billede baxter510 Nybegynder
13. marts 2012 - 12:12 #8
Jeg har prøvet lidt forskelligt, på de forskellige computere, intet har "løst" problemet i ret lang tid af gangen. så Henter ny router idag og prøver med den.

hvis i ønsker points så smid et svar.

hilsen baxter510
Avatar billede olekaare Juniormester
13. marts 2012 - 12:55 #9
Jeg er stort set ligeglad med point, var bare interesseret i at vide, om du specifikt havde forsøgt med aktivering af NAT funktionen, som hjalp kolossalt meget på mine trådløse data-overførsler :-)
Avatar billede baxter510 Nybegynder
13. marts 2012 - 14:04 #10
Det har jeg ikke, men jeg prøver det sq' lige når jeg kommer hjem, og så melder jeg tilbage :)
Avatar billede baxter510 Nybegynder
16. marts 2012 - 22:43 #11
Jeg kan ikke finde den NAT funktion som du snakker om :-/ på et billede jeg fandt på google var der mange flere "indstillings muligheder" end jeg har.

Jeg har fået fat i en anden router og prøver at sætte den op en af dagene :)
Avatar billede jensenjs Juniormester
18. april 2012 - 09:50 #12
Prøv at hente inSSIDer
http://www.metageek.net/products/inssider/download/

Installer det på en computer med trådløs adgang, det har begge dine maskiner.

med programmet kan du se hvor mange der bruger en specifik kanal, og dermed også hvor mange der er på samme kanal som dig.

Hvis der er for tæt trafik og måske for stærke signaler på den kanal på den kanal du bruger så skift kanal, det kan sagtens være årsagen.

Hvis du har en android mobil så hent
Wifi Analyzer(det er fra Farproc)

på android marked/play butik (grimt navn, for seriøse brugere ;)
det er en genial App der gød trådløs netværksopsætning meget lettere.