Avatar billede LOUISEKR Nybegynder
10. marts 2012 - 11:17 Der er 13 kommentarer

HP Pavilion dv6 vil ikke starte!

Hej, jeg har et okay stort problem med min bærbar
jeg tror den er omkring halvandet år nu, til at starte med virkede den fint, men efter noget tid begyndte den at fryse eller gå ud af sig selv, jeg kunne stadig starte den med skærmen var sort, jeg satte en anden skærm til og brugte min bærbar sådan ( ikke særlig praktisk) men nu, kan jeg slet ikke få gang i den, når jeg trykker på startknappen går blæseren i gang, og panelet lyser, og så går den ud igen.
jeg har været inde og læse om andre der har lignende problemer men der har ingen hjælp været. så håber jeg kan få noget hjælp her.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2012 - 11:29 #1
Hej Louise og velkommen til eksperten.
Du kar kommet til at oprette dit spørgsmål 3 gange.
Da kategorien passer her foreslår jeg vi fortsætter her, og du lukker de andre to ved at skrive "lukket" som et svar i stedet for kommentar. Du accepterer dette svar og de er lukket igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2012 - 11:31 #2
Her kan du se hvordan du accepterer et svar:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2012 - 11:34 #3
Jeg er desværre bange for at du har noget hardware der meget hurtigt kører varmt, og derfor lukker pc ned. Har du ikke fået renset køleren på den i løbet af den tid du har haft den, er der sikkert ophobet sig snavs i køledelen så den ikke køler ordenligt ned.
Har den ikke i den sidste tid før den døde helt kørt med fulde omdrejninger på blæseren?
Avatar billede LOUISEKR Nybegynder
10. marts 2012 - 11:38 #4
der går maks 5 sek. fra jeg trykker på knappen til den slukker igen.
jeg har ikke renset noget som helst på den da jeg ikke ved hvad der er hvad på den.
ja den kørte nemlig med fulde omdrejninger.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2012 - 11:47 #5
Du kan prøve dette, men jeg kan ikke love det hjælper.
Man skal bruge en støvsuger, og en dåse med trykluft.

Afmonter alt strøm fra den, og tryk på startknappen i 30 sek.

Indstil støvsuger til at suge med begrænset sug, og sæt mundstykket der hvor pc blæser suger luft ind.
samtidigt med tager du trykluft dåsen og puster forsigtigt ind der hvor blæseren puster ud. Nu skulle støvsugeren gerne suge disse nullermænd ud. Lad være med at puste for kraftigt ind i pc da lejer i blæser kan tage skade.
Og så må vi håbe det bedste.
Avatar billede LOUISEKR Nybegynder
10. marts 2012 - 11:51 #6
tak, jeg prøver og ser hvad der sker
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2012 - 12:00 #7
Hvis vi er bare lidt heldige, og det kommer til at fungere, vil jeg anbefale du gør det med mellemrum, så du holder den så ren som muligt.
Min søn herhjemme har nemlig også en Dv6 model, og den faldt fra over 80 grader til 65 med denne operation, så det hjælper.
Avatar billede LOUISEKR Nybegynder
10. marts 2012 - 16:56 #8
så er det gjort, der var godt nok mange nullermænd i blæseren, den larmer ikke ligeså meget når jeg prøver at tænde den, men det er også det eneste, den vil ikke tænde helt, den går stadig ud efter maks 5 sek.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2012 - 18:00 #9
Så er den nok desværre kaput. Men du har vel garanti på den, og kan indlevere den?
Avatar billede LOUISEKR Nybegynder
10. marts 2012 - 18:18 #10
det er godt nok øv hvis den er.
jeg har ikke pengene til at få den lavet desværre
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2012 - 18:25 #11
Du har vel 2 års garanti/reklamation?
Avatar billede LOUISEKR Nybegynder
10. marts 2012 - 19:08 #12
ikke mere, der var en klaphat der mente han kunne lave den, det kunne han ikke så nu er der åbenbart ikke garanti på mere
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2012 - 19:18 #13
Ahh det var surt.

Hmm Der er måske en ting du kan prøve endnu.

Hvor fingernem er du med en lille skruetrækker?

Du kunne prøve at afmontere batteriet og skrue bundpladen af der hvor harddisken sidder, og tage den ud.
prøv at se om den så vil køre uden at disk sidder i.
Kan den køre vil den skrive "no systemdisk".

Kan den ikke er der en mulighed endnu som måske lyder lidt tosset.
Tænd en ovn på max 75-80 grader, og sæt din pc (uden batteri og harddisk) ind i ovnen i ca 1 time.
Genmonter disk og batteri og forsøg igen.
Held og lykke.
Jeg har så ikke flere "tips" i posen.