Avatar billede mireigi Novice
09. marts 2012 - 01:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Valg af nye højtalere

Hej E,

Jeg har igennem længere haft god fornøjelse af disse højtalere:
http://www.alteclansing.com/ae/us/archive-computer-speakers/expressionist+0153-bass-fx3022/invt/fx3022/

Men vil nu gerne have nogle nye.
Der er følgende krav:
1. Bas og diskant skal være god
2. De må ikke fylde ret meget
3. Maks to højtalere
4. Må ikke koste mere end 1000-1200 kr

Ekstra:
1. Mulighed for tilslutning af headset (minijacks/usb)

Nogen der har et godt bud?
Avatar billede zoso Novice
09. marts 2012 - 01:31 #1
Er det til pc?
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. marts 2012 - 07:09 #2
Twin desktop speakers
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. marts 2012 - 10:39 #3
Blot en kommentar - Spøjst design på dine nuværende højtalere - bliver nok aldrig en design klasikker

http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=&s=&cpath=1-77-18&qt=Fql&nf=price%3a%5b32%3b1200%5d%c2%a7specifictaxonomy%3a%5e%22Lyd%7c77%2fPC+h%c3%b8jttalere%7c18%22%24

bruger selv disse som jeg kan anbefale http://komputer.dk/test/lyd/empire-r1000-tcn
(de ser ikke ud til at fåes mere - men goolge er din bven :) ) men her er andre fra samme producent - ærgerligt producenten ikke er mere kendt - da de laver nogle af de bedste speakers til prisen
syntes specielt  Empire S-5500 modellen er er fed (ved godt det er lidt over dit budget men...)
her er lige en omtale http://www.bygpc.dk/produkt/empire-s-5500monitor/3273

http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=empire&qt=All&nf=%2bspecifictaxonomy%3a%5e%22Lyd%7c77%2fPC+h%c3%b8jttalere%7c18%22%24
Avatar billede mireigi Novice
09. marts 2012 - 14:19 #4
#1 zoso:
Ja, det er til PC.

#3 cyperspace:
De ser lidt for store ud til mig, men tak for buddet.
Det kan være at de skal erstatte mit andet sæt Altec som er koblet til mit fjernsyn.
Avatar billede zoso Novice
09. marts 2012 - 17:58 #5
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. marts 2012 - 23:29 #6
#4 bare ok men find dig noge lidt smartere nogle dine game kunne være med i star wars/Star Treck haha :) held og lykke
Avatar billede cyberspace Nybegynder
15. marts 2012 - 11:11 #7
#5 endnu et par "mindre" pæne højtalere men lyden er sikker ok og ja det er jo bare min mening jeg er jo ikke hersker over god og dårlig smag :)
Avatar billede mireigi Novice
18. marts 2012 - 04:57 #8
#5 zoso:
De ser spændende ud, men det fungerer ikke rigtigt med et 2.1 setup. Har prøvet det før, og blev træt af at have subwooferen stående foran mine fødder.

Det var grunden til at jeg blev forelsket i mine nuværende i sin tid; ingen ekstra højtaler for at få god bas. De har gjort det godt, men på udkig efter noget der fylder mindre, som spiller mindst ligeså godt.

Eneste negative jeg har at sige om mine nuværende er størrelsen og manglen på headset tilslutning. Pt. skal jeg skifte standardenhed i Windows for at få lyden ud det rigtige sted, hvis jeg vil skifte mellem headset/højtalere.

#4 cyberspace:
Ja, de har et "anderledes" design, men det gør mig ikke noget. Bare de spiller godt.
Avatar billede mireigi Novice
12. april 2012 - 17:00 #9
Jeg lukker her og venter til der kommer nogle nye på markedet.